Ubisoft s otevřenými světy jen tak nepřestane, rostoucí základna hráčů pokryje nákladnější vývoj
zdroj: tisková zpráva

Ubisoft s otevřenými světy jen tak nepřestane, rostoucí základna hráčů pokryje nákladnější vývoj

11. 9. 2019 11:21 | Téma | autor: Patrik Hajda |

Ubisoft máme už dávno zafixovaný jako společnost, která víceméně opustila segment koridorových singleplayerových her (vážně, kde je ten Splinter Cell?). Pokud se vám tento směr nezamlouvá, pak pro vás má šéf společnosti Yves Guillemot špatnou zprávu. S otevřenými světy rozhodně nepřestanou.

Když se podíváte do blízké budoucnosti, valí se na vás od Ubisoftu jeden open world za druhým. Za pár dní to bude Ghost Recon Breakpoint, zkraje příštího roku Watch Dogs Legion, později Gods & Monsters. Zpětný pohled zase objeví různé Assassiny, Far Cry nebo třeba The Crew.

Server Gamesindustry.biz na toto téma vyzpovídal Guillemota a dozvěděl se pár zajímavých informací. Předně je potřeba si uvědomit, že hry Ubisoftu jsou rok od roku větší, detailnější a plnější. To znamená i nákladnější na samotný vývoj.

Článek nabízí jako příklad Assassin’s Creed Unity, který se odehrával v jediném městě a bylo možné ho dohrát za 15 hodin. Na druhou stranu Assassin’s Creed Odyssey nabídl celé antické Řecko a hráči tam strávili v průměru 60 hodin. Na obou hrách dělalo okolo deseti studií, ale druhá jmenovaná vyžadovala mnohem víc práce. Přitom se cena plné hry nijak nezměnila (stále 60 eur).

Nabízí se proto otázka, zda je tento směr dlouhodobě udržitelný. A prý je. Hry nemusí zdražovat, aby pokryly vyšší náklady. O to se postará rostoucí základna hráčů. Otevřené světy mohou být ještě větší a plnější, protože je objevuje čím dál tím víc lidí.

Proto Guillemot odpovídá na možnost vrátit se ke hrám typu Unity záporně: „Naším cílem je zajistit, abyste mohli mít Unity uvnitř Odyssey. Pokud chcete prožít 15hodinový příběh, můžete, ale také můžete prožít jiné příběhy. Žijete v tom světě a sledujete, co sledovat chcete. Máte z toho zážitek, spoustu zážitků ve stylu Unity.“

Nechme stranou kvality Unity, protože o ty tu výjimečně nejde. Možnost tvořit větší, dražší světy nestojí jen na větším přílivu hráčů, ale i jejich touze pořizovat si rozšíření a hlavně utrácet za konkrétní předměty, boosty zkušeností a podobné mikrotransakce, které už jsou také nedílnou součástí těchto velkých her Ubisoftu.

To na oplátku umožňuje tvůrcům pokračovat v dalším a dalším rozvoji her a hráč tak vlastně dostává za stejné peníze ve srovnání s minulostí mnohem víc muziky.

Osobně nemám nic proti otevřeným světům Ubisoftu, ale docela mě začíná děsit představa nového Splinter Cellu, o kterém se už několik let šušká. Velký otevřený svět na 60 hodin, ve kterém si budu muset najít těch starých dobrých 15 hodin lineární špionáže? To toho Fishera možná radši nechte důstojně umřít.

Nejnovější články