Ubisoft si pochvaluje prodeje loňských her v čele s Far Cry 4 a Assassin's Creed Unity
zdroj: tisková zpráva

Ubisoft si pochvaluje prodeje loňských her v čele s Far Cry 4 a Assassin's Creed Unity

13. 2. 2015 16:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Francouzskému Ubisoftu se daří. Firma zveřejnila své finanční výsledky za poslední kvartál, a i když vás nechceme nudit čísly, stojí za to se na finanční zprávu podívat. Už jen proto, že Ubisoft v ní dost jasně naznačuje, jaká pokračování se chystají, kdy co vyjde a co se z jejich pohledu povedlo. Zajímavý je pohled na tu asi největší "tradiční" značku, kterou má Yves Guillemot pod palcem: Assassin's Creed. Jak jistě víte, minulý rok to bylo poprvé, co se na trhu objevily dva velké tituly série. Jeden pro starou generaci konzolí (Assassin's Creed Rogue) a druhý pro současnou (Assassin's Creed Unity). Na první pohled se loni templářům a asasínům moc nezadařilo, ale v kontextu jde o slušný výsledek.

Obou titulů se podle firmy do obchodů prodalo přes 10 milionů kopií. Je to málo, nebo hodně? Rok předtím se Assassin's Creed IV: Black Flag prodalo přes 11 milionů kopií a teď daly dvě hry "jen" deset milionů. Black Flag ale těžila z obří hráčské základny Xbox 360 a PlayStation 3, se kterou se současná generace konzolí nebude moct rovnat ještě hodně dlouho. Ubisoft se bohužel přesnými čísly Unity a Rogue nepochlubil, takže můžeme jen spekulovat, který titul byl úspěšnější. Budeme-li se řídit odhady prodejů krabicovek z VGChartz, tak Unity je na 5,76 milionech prodaných kusů, tím pádem by Rogue byla na nějakých 4,24 milionech.

VGChartz sice u Rogue udávají pouhých 1,6 milionu prodaných kusů, ale nesmíme zapomínat, že jde o pouhé odhady založené na prodejích krabicovek - nejsou v nich zahrnuty prodeje digitálních kopií. Díky NPD se mohou na VGChartz dozvědět relativně přesná data z kamenných obchodů, ale prodeje například skrze Uplay či jakékoliv jiné služby digitální distribuce jsou pro externí firmy téměř nezjistitelné. Oběma loňským Assassin's Creed hrám moc nepomohla ani negativní šuškanda. V případě Rogue se automaticky (a mylně) od hry čekala nižší kvalita. Unity si zase vysloužila negativní reakce po vydání, ne ani tak kvůli kvalitám hry samotné, jako spíše kvůli špatnému technickému stavu.

zdroj: YouTube.com

I přesto si série udržela hlavu vztyčenou a mohli bychom ji v kontextu loňského roku považovat za solidní úspěch. Assassin's Creed: Victory, nebo jak by se měl spekulovaný nový díl z viktoriánské Anglie jmenovat, tak sice bude muset u některých hráčů napravovat reputaci, ale čistě komerčně má našlápnuto k mnohem lepším výsledkům. Jednak kvůli širší základně konzolí, které se do letošních Vánoc podaří prodat, a možná i díky lepší technické stránce. Po loňském roce by reputaci Ubisoftu vážně nepomohlo, kdyby se i v roce 2015 opakoval žalostný technický stav některých jeho her.

Velmi dobře se ale dařilo Ubisoftu i na jiných frontách. Zářným příkladem je třeba Far Cry 4. Z pohledu Ubisoftu by mohla být úspěšná trojka skoro až restartem, který nastavil mantinely pro další díly. Coby hráči můžeme jen doufat, že Far Cry 5 a další díly se z nich pokusí alespoň trochu vybočit, ale v případě čtyřky jsme byli za více téhož ještě docela rádi a nepřejedli jsme se. Důkazem toho je přes 7 milionů prodaných kusů (opět pouze do obchodů). Že se v Ubisoftu již pracuje minimálně na dvou dalších dílech, je nad slunce jasné.

Železo se musí kout dokud je žhavé a pomocí posledních dvou dílů se Ubisoftu podařilo sérii nejen postavit na pořádné komerční nohy, ale také pořádně rozžhavit. Řádně nažhavené je taky Watch Dogs, které se může chlubit nejúspěšnějším startem nové značky v regionu Evropy, Blízkého Východu a Afriky, zatímco v USA ji z pozice jedničky sesadilo Destiny od Activisionu. Tak jako tak má Watch Dogs na kontě už přes 10 milionů prodaných kusů směrem do obchodů. Kreativní šéf vývoje Jonathan Morin společně se svým týmem položil solidní základy pro značku, se kterou se budeme pravidelně vídat minimálně po dobu trvání celé této generace konzolí.

zdroj: YouTube.com

Další dva tituly, které si Yves Guillemot pochvaloval, byly The Crew a Just Dance 4. Just Dance je v podstatě dlouholetá komerční jistota, na kterou se casual hráči a vlastně i nehráči lepí jakou mouchy na mucholapku. Nového titulu z taneční série se sice do obchodů navezly jen 4 miliony kusů, což není oproti některým minulým dílům zase tolik, ale výrobní náklady asi nebyly tak vysoké, jako u Assassin's Creed: Unity. Závodní titul The Crew sice kritiky nijak zvlášť neuchvátil, když se většina shodla na tom, že jde sice o nadprůměrnou, ale nijak zvlášť úžasnou hru. I tak to ale stačilo na 2 miliony prodaných kusů.

V kontextu velmi povedené a ostré konkurence, kdy loni vyšla třeba skvělá Forza Horizon 2 a méně skvělý Driveclub, jde o solidní rozjezd. Vývojáři tak firmě rozjeli novou závodní sérii, s jejímž zatím neoznámeným druhým dílem se jistě nejpozději do dvou let chtě nechtě setkáme. Ostatně s pokračováními prakticky všech úspěšných her bychom měli počítat, jak lze mezi řádky vyčíst z prohlášení Guillemota:

"Náš úspěch je o to víc působivý, že to je výsledek snahy našich týmů. Každá z těchto úspěšných her byla vyvinuta našimi studii a my naše značky vlastníme, což znamená, že máme osud ve vlastních rukách," řekl ve finanční zprávě šéf Ubisoftu Yves Guillemot. Předvídá také, že v letech 2015 a 2016 se bude mít firma dobře především díky stále se rozrůstajícímu počtu nových konzolí, na které se chystá Ubisoft nabídnout výjimečné portfolio her - a neplánuje vynechat ani PC a mobilní platformy.

zdroj: Archiv

Guillemot vedle úspěchu AAA her pochválil i prodejní výsledky menších her v čele s Child of Light, Trials a Valiant Hearts. V kontextu Assassin's Creed a Far Cry her nejde o nijak komerčně významné hry, ale pomáhají Ubisoftu budovat a udržovat dobré jméno a vzhledem k nízkým nákladům na vývoj o prodělečné projekty nejde. Jako důkaz může posloužit experimentální plošinovka Grow Home od Ubisoft Reflections, která je právě oním dalším "indie" titulem v rámci obřího vydavatelského domu. Náznak pokračování menších her šéf firmy nedal, ale s iniciativou malých experimentů se podle všeho nekončí, a můžeme se těšit na další.

Ubisoftu se také docela dobře daří zvyšovat podíl digitálních tržeb na těch celkových. V uplynulém kvartále tvořily 21,2 % celkových. V letech 2013 a 2014 to přitom bylo jen 15 procent, tudíž růst je nepopiratelný a popravdě i nepřekvapivý. Pro Ubisoft je v tomto segmentu klíčový nejen vlastní digitální obchod Uplay, ale také prodeje z PlayStation Network, Xbox Live, Steamu a malou měrou také z GOG. S posledními dvěma souvisí i 26 % nárůst prodejů starších her, o které zájem je. Díky tomu by mohl Ubisoft otevřít své archívy ještě víc a posílit portfolio na GOGu a Steamu o další staré perly.

Mezi další informace patří například potvrzená vydání Rainbow Six: Siege, Tom Clancy's The Division a dalšího Assassin's Creed. Přesné data samozřejmě ještě známá nejsou, ale Ubisoft potvrdil, že tituly by měly vyjít během příštího fiskálního roku, který skončí 31. března 2016. No a došlo i na Assassin's Creed film, jehož datum premiéry bylo stanoveno na 21. prosince 2016. Což je mimochodem týden po premiéře prvního Star Wars spin-offu, jak upozorňuje Hollywood Reporter.

Nejnovější články