Update pro Battlefield 1 přináší kanonádu změn, hardcore servery už jsou aktivní
zdroj: Vlastní foto autora

Update pro Battlefield 1 přináší kanonádu změn, hardcore servery už jsou aktivní

16. 11. 2016 10:15 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Ačkoliv hardcore mód ještě není v novém velkém updatu pro Battlefield 1 zahrnutý, nepřijdete o něj. DICE oznámili, že bude spuštěný dnes ve dvě hodiny odpoledne. Vyšel už ale update, který přináší velkou řadu změn, z nichž většina je pozitivní a některé i trochu diskutabilní. 

V první řadě jsou tu změny v královském módu Operations. DICE na základě statistik přišli na to, že pro útočníky je až příliš obtížné vyhrát a tak trochu pozměnili pravidla jako kompenzaci pro jejich postup. V prvé řadě budou mít útočníci k dispozici víc ticketů (250 v módu 64 hráčů a 200 v módu pro 40 a to z původních 150). Přibude také víc ticketů poté, co zaberete sektor a když pobijete prchající obránce. Byl také lehce snížený čas potřebný k zabrání vlajky.

To je dle mne rozumné řešení, protože velmi často se stalo, že útočníkům došly tickety přesně ve chvíli, kdy už byla obrana doslova zhroucená a chybělo pár desítek vteřin. Svou roli ale samozřejmě sehrál i fakt, že výkon mediků je, jako vždy po startu nového Battlefieldu, podprůměrný a přitom právě v Operations se útočníci bez dobrých a snaživých mediků neobjedou.

zdroj: Archiv

Změn se dočkal i Conquest na mapě Suez, ale to už DICE oznámili a my jsme zmiňovali v minulém článku. Důležité jsou ale další změny ve hře obecně. Konečně půjde upravovat voják v základním menu hry a ne jen při hraní mapy a nebo skrz Companion. A změna, která mne potěšila nejvíc – Squad Leader, který nevydává rozkazy o svůj post přijde. Když člen týmu zažádá o rozkaz, zařadí se do fronty na budoucího Squad Leadera a po šedesáti vteřinách dostane první v této frontě tuto roli.

Na konci kola půjde dát Quit Game v jakékoliv fázi a ne až po loadingu nové mapy. Mezi novými předměty, které si můžete odemknout v Battlepacku je boost XP pro Squad. Dále je zde opravdu velká řádka oprav a změn, které nemá smysl vyjmenovávat po jedné. Snad jen bych vypíchl, že už vás v ležící pozici nebudou spoluhráči posunovat, což byl pro snipery, ale vlastně kohokoliv, kdo zrovna měl velmi přesně zvolenou pozici, mor. Hlavně na písečných dunách Suezu je posun na jejich hranu rozsudek smrti.

Co naopak nemohu ocenit jsou změny v LMG. Fóra byla plná lidí nespokojených s jejich funkčností, protože byli navyklí z moderních Battlefieldů používat lehké kulomety jako výkonnější verzi útočné pušky, což v jedničce rozhodně neplatilo. To, že budou mít LMG na střední vzdálenost větší suppression efekt je dobře, tak mají fungovat a potlačovací střelba je klíčový prvek, jak tuto zbraň, především varianty s větším zásobníkem (Lewis) používat.

zdroj: Archiv

Horší ale už je zvýšení přesnosti u kulometů při použití mířidel a snížení zpětného rázu první střely u Lewise a Huotu. Lehké kulomety navíc rychleji získávají přesnost odvíjející se z kadence střelby (LMG v Bf1 jsou přesnější čím déle z nich střílíte, takže první rány mají příjemně velký rozptyl). Jednoduše, LMG budou o něco silnější a osobně se nedomnívám, že to bude ku prospěchu věci. A opravdu mne bolí, že byla lehce snížená rychlost střelby u pěchotní i odstřelovací verze Russian 1895. Byť to vyvážení sniperek asi prospěje.

Větší změna se dotkne i minometů. V prvé řadě, po jejich rozložení bude déle trvat, než získají přesnost. Což není špatný nápad, protože by mělo jít o méně flexibilní zbraň. Stejně tak bude minomet méně přesný, pokud budete pálit jeden granát za druhým, což je oblíbená a hlavně efektivní taktika. Airburst verze navíc má menší okruh, kde způsobí plné poškození za 65, což snad povede k většímu používání jiných verzí. A konečně byl upravený zákopový štít tak, aby šel lépe rozložit, protože občas trefit tu správnou pozici pro upevnění znamenalo, že spíš někdo trefí vás.

Celý seznam změn najdete zde. Nezapomeňte také, že začíná Battlefest, v jehož rámci budou do hry zakomponovány odměny a komunitní akce.

Nejnovější články