Úspěch na Kickstarteru umožní další vývoj RPG Kingdom Come
zdroj: tisková zpráva

Úspěch na Kickstarteru umožní další vývoj RPG Kingdom Come

25. 1. 2014 13:40 | Téma | autor: Adam Homola |

(Aktualizováno) Ve Warhorse bouchalo šampaňské. Vývoj ambiciózního historického RPG Kingdom Come: Deliverance může dále pokračovat. Požadovaných 300 000 liber se podařilo vybrat během cca 36 hodin od spuštění kickstarterové kampaně. Dan Vávra a jeho tým teď před sebou mají 26 dnů, kdy mohou sypat z rukávu updaty, videa, obrázky, informace a hlavně stretch goaly - první várku už zveřejnili a informace o ní najdete níže.

Kam až se finální vybraná částka za necelý měsíc vyškrábe, můžete tipovat v diskuzi, nebo si raději přečtěte update na Kickstarteru. Jeho součástí není nové video nebo obrázky ze hry, jde o prostý textový blog. Jenže tenhle byste neměli minout. Dan v něm hezky vysvětluje, jak a proč vlastně skončili s Kingdom Come: Deliverance na Kickstarteru, byť to původně nebylo v plánu.

Něco už ve stručnosti naznačoval na Kickstarter videu a šlo to do určité míry vyčíst i z jeho minulých příspěvků na firemním blogu. Teď to však máte hezky “na plnou hubu”, snáze pochopíte kontext a hlavně fakt, že Kickstarter není pro Warhorse pokus "to nandat těm vydavatelům". Bez hráčské podpory by prostě vývoj Kingdom Come nemohl dál pokračovat. Původně se s penězi od hráčů před vydáním nepočítalo, protože investor měl Warhorse zafinancovat jen prototyp, jehož proměnu v hotovou hru by pak zaplatil dohodnutý vydavatel.

Jak už ale Dan několikrát zmiňoval, u vydavatelů se svým ambiciózním RPG nepochodil. Viděl to i Martin, “člověk od investora” (= ne Martin Klíma), který přišel s nápadem udělat průzkum mezi hráči. Tím se mělo ukázat, jestli je o tento typ hry zájem, nebo jestli opravdu všichni chtějí jen magii, draky a free to play MMOčka pro iPad. A tak se Warhorse připravili na průzkum trhu mezi hráči, zprostředkovaný skrze mezinárodní agenturu. Průzkum se dělal na hráčích v Americe i v Německu, mělo přitom jít o “docela velký vzorek lidí”.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Shrnutí průzkumu

Výsledky byly prý skvělé. Hráči byli z nápadu na hru nadšení a 80 procentům dotazovaných se líbil středověký setting a absence magie. Jen pouhým 4 procentům absence fantasy prvků vadila. Což by byly asi pro většinu vydavatelů dost překvapivé výsledky, když všichni koukají na veleúspěšný Skyrim, kde se to fantasy tématikou jen hemží. Warhorse skvělé výsledky velkého průzkumu poslali vydavatelům, ale ani to s nimi nehnulo.

“Vydavatelé viděli hratelné demo (kus toho co jste viděli vy), video představující epické pasáže, designovou dokumentaci, plány a velmi decentní rozpočet s nižšími náklady, než je zvykem v Americe. Měli spoluinvestora, který by byl ochotný podělit se o zafinancování hry, zkušený tým vývojářů a navíc ještě velký a drahý průzkum trhu, který jasně naznačoval masivní komerční potenciál. Co si myslíte že nám řekli? Myslíte že jim to stačilo? Ani omylem,” napsal Dan na Kickstarteru.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Tým ve Warhorse oslavuje

Vydavatelé se prý báli, že hra nebyla v tehdejším stavu zábavná a že nedokáží odhadnout, jestli vůbec zábavné bude. Dan a jeho tým tak začali pokukovat po jiných možnostech, až se vrátili ke Kickstarteru - následovala schůzka s investorem, který byl toho srdce a domluvil s Danem, že pokud od hráčů vyberou domluvenou částku 500 000 dolarů /300 000 liber, vývoj dofinancuje. Následovaly přípravy, spuštění kampaně před pár dny a dnes už víme, že vývoj Kingdom Come bude pokračovat. Nejenom díky investorovi, ale též díky zájmu hráčů. Určitě si ale celý blog přečtěte sami. Snad se časem objeví i CZ verze.

Pokud jde o první vlnu stretch goals, 400 tisícovou hranici už se podařilo překonat a ve hře díky tomu uslyšíme živou dobovou hudbu. Za vybraných 500 tisíc se dočkáme hudebního doprovodu od symfonického orchestru.

Velmi zajímavá je hranice 600 tisíc vybraných liber - tvůrci pak do hry přidají speciální sadu questů, ve kterých si zahrajeme za dívčinu, jenž hlavního hrdinu na samotném začátku zachrání a odveze do bezpečí. Možnost hrát celou hru za ženskou postavu je totiž s ohledem na stavbu scénáře nemožná.

No a za 700 tisíc liber tvůrci slíbili, že pro zpracování příběhových scének použijí tzv. performance motion capture. Technologii znáte třeba z Uncharted her. Jednotlivé scény budou hrát naživo herci, které bude snímat moderní motion capture technologie.

Krom stretch goalů tvůrci přidali i trojici nových variant příspěvků: Saint, Illuminatus a Wenzel der Faule. Podívejte se na Kickstarter, co obsahují a kolik stojí.

Nejnovější články