Úvodní nabídka softwaru na Steamu cílí na tvorbu her
zdroj: tisková zpráva

Úvodní nabídka softwaru na Steamu cílí na tvorbu her

3. 10. 2012 13:41 | Téma | autor: Petr Poláček |

Big Picutre mód, Greenlight, uživatelské profily, Filmmaker, Steam pro školy, hardwarová laboratoř a nyní software. Snad se mi to jenom zdá, ale Valve se po období relativního klidu a ticha mění v něco většího, než je firma co dělá hry a provozuje nejpopulárnější digitální distribuci PC her. Jako chobotnice rozpíná firma Gabea Newella chapadla svých aktivit do stále nových směrů a zrovna prodej softwaru přes Steam se zdá být krokem k „něčemu“ většímu.

Je to zatím pouze pocit, odvozený ovšem z dosavadního fungování Valve - každý krok byl koncepční a směřoval k nějakému vyššímu cíli. Při pohledu na nabídku softwaru, který je na Steamu k dostání, je zjevné, že v této chvíli je cílem Valve poskytnout uživatelům nástroje ke kreativní činnosti, ideálně k tvorbě her.

GameMaker: Studio, ArtTage Studio Pro, 3D Coat a další kousky podobného ražení, to hovoří samo za sebe. Což je záměr, který lze pouze s uznáním, že jde o dobrý nápad, kvitovat. Uvidíme, kam se prodej softwaru na Steamu bude dále rozvíjet – jaké programy do nabídky přibydou. Třeba se jednou dočkáme toho, že si přes Steam budeme kupovat a stahovat i distribuce Linuxu. Dokážu si to bez problémů představit.

Nejnovější články