Za Hac (čti „hadž,“ jako muslimská pouť do Mekky) stojí nezávislé britské studio MinskWorks, jež tvoří Greg Prymjačuk, bývalý člen Codemasters, který pracoval třeba na vývoji Formula 1. Hac je jeho soukromý, nezávislý projekt pro PC a Mac, přičemž ještě není ani ve stádiu alfy a neví, kdy hra vyjde. Nicméně co ví, protože si to pečlivě počítá, že do vývoje investoval už 610 hodin času.
Základní myšlenkou Minsk není poskytnout pocit jaké to je řídit trabanta, ale jaké to je vydat se na podobnou cestu nově otevřeným světem na vlastní pěst. Hra začíná tím, že natočíte do lahví vodu, sbalíte konzervy, dva spacáky, to vše naskládáte do kufru trabanta a vzhůru směr Československo. Hac totiž začíná ve Východním Německu a vydáváte se směr hranice ČSFR, na nich ostatně Prymjačuk nyní pracuje. Musíte plánovat cestu, opravovat svého plastového oře, samozřejmě jej musíte i občas omýt houbou, čerpat benzín atd.
Středobodem cesty je tedy cesta samotná. Prymjačuk v rámci inspirace zmiňuje knihy jako je Pirsigova Zen a umění údržby motocyklu či Kerouacova Na cestě. Zároveň by ale měla být Hac příběhem dramaticky se měnících zemí, kde nejde jen o správu trabanta, ale celkové vnímání světa a jeho obyvatel. Tvůrce kupříkladu uvádí, že v motelech nejen, že můžete nabrat síly, případně čekat, než se otevře hraniční přechod, ale třeba narazíte i na dalšího cestovatele či obyvatele, který se podělí o svůj příběh.
K dokončení má Hac ještě daleko. Prymjačuk ale nabízí k otestování build, který si můžete stáhnout odsud (případně verzi pro Mac) a poznamenává, že momentálně přechází na Unity 5, což znamená, že nefunguje v autě skoro nic. Asi jen sotva se dočkáme nějaké rámcově hratelné verze ještě tento rok, ale už jen sledovat, jak vznikají československé hranice je svým způsobem uspokojující. Stejně jako onen unikátní pocit z cesty s konzervami, spacáky a vírou, že se vám trabant nerozsype za nejbližším železničním přejezdem.