V IO Interactive si užívají svobodu bez vydavatele a dumají nad novým Hitmanem

14. 11. 2017 14:31 - Téma
autor: Patrik Hajda

Vychází na platformách: Windows, PS2, GameCube, Xbox

Na začátku letošního léta se po delších tahanicích rozhodlo o osudu značky Hitman. Vydavatelská společnost Square Enix se rozhodla prodat studio IO Interactive, ale protože se nedařilo najít kupce, hrozilo úplné zavření studia. To se nakonec odkoupilo samo, získalo absolutní svobodu a navíc odešlo i s celým Hitmanem. Nejvyšší pohlavár se podělil o střípky z minulosti jejich poslední hry a o to, jaký mají dopad na budoucí vývoj.

Předně, další Hitman bude. To už teď máme černé na bílém. A protože se studio osamostatnilo, má absolutní kontrolu nad směřováním série. Tím pádem chce naslouchat fanouškům a přicházet s obsahem, který vyžadují, než aby se tlačily platební modely výhodné pro vydavatele. Šéf studia Hakan Abrak se na toto konto rozpovídal pro server Gamesindustry.biz, kde přišla řeč i na nedávno vydanou GOTY edici loňského Hitmana.

Tu si totiž studio vydalo samo, takže veškeré zisky z prodejů putují přímo do jejich kasy a Square Enix je tak nadobro venku ze hry. Abrak v tomto případě vyzdvihuje, že každý získaný dolar jde naproti novému Hitmanovi a dalším projektům. Ve studiu se právě teď zabývají formou, která by plešatému zabijákovi s EANem na zátylku slušela nejvíce.

„Jako první přiznáváme, že něco jsme udělali dobře a něco špatně. Změna obchodního modelu před vydáním [Hitmana] byla matoucí a zapříčinila technické problémy. I když se epizodická podstata příběhové kampaně setkala s chválou ze strany kritiků a spousty hráčů, nebyl to šálek čaje pro každého. Co však fungovalo až překvapivě skvěle, byl živoucí model hry.“

Abrak tím naráží na dodatečně vydávaný obsah ve formě výzev a časově omezených Elusive Targets. S každým dalším obsahem se počet aktivně hrajících hráčů zvyšoval, což dokazují i čísla. Na začátku roku 2017 po světě Hitmana pobíhaly 2 miliony zabijáků, zatímco dnes jsme na nějakých 7 milionech. Fanouškovská základna IO Interactive tak rozhodně není zanedbatelná a dodává studiu větší pocit jistoty při vývoji další hry a nalézání případných partnerů pro její financování (nebojte, svého indie statusu se teď jen tak nevzdají).

Co z toho vyplývá? Další Hitman pravděpodobně bude dál přidávat dodatečný obsah v podobě eventů, a možná dojde i na epizody. V jejich případě se však dá očekávat větší zásah do systému, protože tvůrci nechtějí konceptem hry uspokojit jen část publika.

Z rozhovoru také vyplynulo, že studio při rozkmotření se Square Enix přišlo o práva na střílečku Kane & Lynch a stealth akci Mini Ninjas. Na druhou stranu, v jejich držení je kromě Hitmana i 14 let stará týmovka Freedom Fighters. Jestli chtějí v IO Interactive využít svou svobodu i v tomto směru, ukáže až čas.

Tagy: stealth akční 3rd person

Zdroj: Gamesindustry.biz

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)