V loňském God of War málem chyběl Kratos a jeho syn
zdroj: tisková zpráva

V loňském God of War málem chyběl Kratos a jeho syn

27. 6. 2019 10:50 | Téma | autor: Patrik Hajda |

Spletitý vývoj her bývá leckdy stejně zajímavý jako samotný výsledek a loňský God of War je toho dalším důkazem. Ředitel projektu Cory Barlog včera v Barceloně prozradil, že původní myšlenka s fantastickou dvojicí Kratos & Atreus vůbec nepočítala.

„Kratos není God of War – řecká mytologie je God of War,“ zaznívalo prý v počátcích projektu od některých členů studia Sony Santa Monica, kteří se chtěli zcela zbavit hlavní postavy Krata. Ve studiu panovala obava z toho, že co fungovalo na začátku série, nebude fungovat v jejím rebootu. Že Kratovo antihrdinství je v dnešní době spíš na škodu. A že na něm série nestojí.

„Vážně tu postavu neměli rádi. Chtěli novou postavu. Vyžádalo si to hodně přesvědčování, přimět je, aby si mysleli, že je to dobrý nápad,“ řekl Cory Barlog v interview pro Gamelab. Tím dobrým nápadem měl na mysli příběh o vykoupení Krata z jeho činů v prvních třech dílech série God of War. Příběh, který chtěl postavit na své vlastní zkušenosti s otcovstvím.

Ale v Sony nebyla populární ani postava Atrea, který Krata celou hrou doprovází. Obavy v tomto případě byly z toho, aby nešlo o jednu velkou eskortní misi nataženou na celou hru. Ale Barlog věděl, jak zareagovat a poukázal na výborně fungují hru, kde permanentní společník funguje výborně – The Last of Us.

zdroj: Archiv

Přesvědčivými argumenty nakonec dostal do výsledného produktu obě hlavní postavy, ale Atreus měl namále ještě jednou, v půlce vývoje. „Dostali jsme se do bodu, kdy jsme se chystali Atrea úplně vystřihnout. Bylo to hlavně kvůli penězům.“ Problém byl na straně programátorů a animátorů, kteří neměli dostatek času a zdrojů na smysluplné zapojení Atrea do hry.

Barlog dokonce pro všechny případy připravil návrh hry bez Atrea, ale naštěstí nebyl nikdy přinucen poslat ho do vyšších míst. Už ovšem nezmiňuje, zda si u Sony vyžádal finanční injekci, nebo zda se Atrea podařilo ve hře udržet jinými prostředky či ústupky v jiných oblastech.

Bůhví, co by se se značkou God of War stalo nebýt cílevědomého lídra, který se nenechal odpálkovat nářky kolegů. Ti už teď ale vědí, že podpořit jeho vizi bylo ve výsledku moc dobré rozhodnutí.

Nejnovější články