V Uncharted 4 podle Amy Hennig by se mnohem méně střílelo a Sam by byl záporák
zdroj: tisková zpráva

V Uncharted 4 podle Amy Hennig by se mnohem méně střílelo a Sam by byl záporák

12. 9. 2017 17:23 | Téma | autor: Václav Pecháček |

Je myslím možné bezpečně prohlásit, že Uncharted 4: The Thief’s End rozhodně nebyl žádný průšvih. V recenzi si od Honzy Olejníka odnesl devítku, na Metacriticu je na tom podobně, probojoval se do nominace na naši nejlepší akční hru roku 2016 (i když ho pochopitelně porazil favorizovaný Owlboy). Ale nechybělo mnoho, a celá hra mohla vypadat úplně jinak – to kdyby u ní zůstal kreativní živel v podobě Amy Hennig, která ovšem od rozpracovaného projektu odešla. Co se ve studiu Naughty Dog seběhlo, to v nové knize Blood, Sweat, and Pixels osvětluje novinář Jason Schreier.

Petr ve svém článku z roku 2014 doufal, že ostatní vývojáři z Naughty Dog dokážou Hennig, které se projekt zadrhl pod rukama, zastoupit, a to se jim bezpochyby podařilo. Ale je pravda, že Neil Druckmann a Bruce Straley, kteří předtím pracovali na The Last of Us, z díla své předchůdkyně nenechali kámen na kameni.

Zmizely nápady, že by Nathan Drake musel projít rozsáhlou částí hry neozbrojený, protože je přece divné, že tenhle veselý chlapík v každém díle oddělá tisíc nepřátel jako se dělo v předchozích dílech. Zmizela dějová linka se zlým bratrem Samem a jeho rivalem, hlavním záporákem, kterého by mluvil Alan Tudyk (např. Wash ze seriálu Firefly). Místo toho přišla jiná vize – čtyřka bude vůbec posledním Nathanovým dobrodružstvím.

Druckmann a Straley nad projektem vyžadovali absolutní kreativní kontrolu i z toho důvodu, že po prostudování minulých dílů jim přišlo, že je potřeba Drakeův příběh ukončit. Sice byli z technických důvodů nuceni ponechat ve hře některé postavy a lokace, například Skotsko a Madagaskar, ale spousta stránek scénáře, včetně již nadabovaných hereckých výkonů, putovala do koše.

Amy Hennig se studiem podepsala vzájemnou dohodu zaručující, že ani jedna strana nemůže říkat negativní věci o té druhé, a tak těžko říct, co si o všech změnách ve skutečnosti myslí. Faktem je, že tým před jejím odchodem pracoval na dost zajímavých prvcích. Jedna scéna se například měla odehrávat v aukčním domě, kde by hráč přepínal mezi nejrůznějšími postavami, zatímco by Nathan prováděl loupež. Jiný nápad zase počítal s tím, že by hráč mohl vystřílet kulkami úchyty ve skále a následně po nich vyšplhat.

Těžko nad těmito ztrátami lomit rukama, když se z Uncharted 4 nakonec vyklubal tak skvělý zážitek a důstojné rozloučení s jedním z nejoblíbenějších herních dobrodruhů. Kdyby vás však přece jen zajímaly další podrobnosti, zamiřte na Reddit, kde na toto téma proběhla zajímavá diskuze, do níž se zapojil i Schreier, nebo se rovnou podívejte po jeho knížce jménem Blood, Sweat and Pixels.

Nejnovější články