Petr ve svém článku z roku 2014 doufal, že ostatní vývojáři z Naughty Dog dokážou Hennig, které se projekt zadrhl pod rukama, zastoupit, a to se jim bezpochyby podařilo. Ale je pravda, že Neil Druckmann a Bruce Straley, kteří předtím pracovali na The Last of Us, z díla své předchůdkyně nenechali kámen na kameni.
Zmizely nápady, že by Nathan Drake musel projít rozsáhlou částí hry neozbrojený, protože je přece divné, že tenhle veselý chlapík v každém díle oddělá tisíc nepřátel jako se dělo v předchozích dílech. Zmizela dějová linka se zlým bratrem Samem a jeho rivalem, hlavním záporákem, kterého by mluvil Alan Tudyk (např. Wash ze seriálu Firefly). Místo toho přišla jiná vize – čtyřka bude vůbec posledním Nathanovým dobrodružstvím.
Druckmann a Straley nad projektem vyžadovali absolutní kreativní kontrolu i z toho důvodu, že po prostudování minulých dílů jim přišlo, že je potřeba Drakeův příběh ukončit. Sice byli z technických důvodů nuceni ponechat ve hře některé postavy a lokace, například Skotsko a Madagaskar, ale spousta stránek scénáře, včetně již nadabovaných hereckých výkonů, putovala do koše.
Amy Hennig se studiem podepsala vzájemnou dohodu zaručující, že ani jedna strana nemůže říkat negativní věci o té druhé, a tak těžko říct, co si o všech změnách ve skutečnosti myslí. Faktem je, že tým před jejím odchodem pracoval na dost zajímavých prvcích. Jedna scéna se například měla odehrávat v aukčním domě, kde by hráč přepínal mezi nejrůznějšími postavami, zatímco by Nathan prováděl loupež. Jiný nápad zase počítal s tím, že by hráč mohl vystřílet kulkami úchyty ve skále a následně po nich vyšplhat.
Těžko nad těmito ztrátami lomit rukama, když se z Uncharted 4 nakonec vyklubal tak skvělý zážitek a důstojné rozloučení s jedním z nejoblíbenějších herních dobrodruhů. Kdyby vás však přece jen zajímaly další podrobnosti, zamiřte na Reddit, kde na toto téma proběhla zajímavá diskuze, do níž se zapojil i Schreier, nebo se rovnou podívejte po jeho knížce jménem Blood, Sweat and Pixels.