Celý proces komunikace bude probíhat skrze vzkazy, které vám bude majitel psát. Vy s ním pak komunikujete skrze ovlivňování věcí v jeho bytě, kupříkladu naladěním jiné stanice na rádiu a nebo hraním si s technologickými vymoženostmi luxusního bytu 70. let. Neznamená to nutně, že si jej musíte snažit naklonit. Komunikace může být na obě strany a tak přichází v úvahu láska i nepřátelství a můžete přistoupit na profesionální netečnost. Otázka je zda s netečností dokážete nějak ovlivnit probíhající revoluci...
Právě kombinace retra, válečného příběhu a příběhu, který se rozvíjí skrze nonverbální komunikaci vypadá na Sunset nesmírně atraktivně. Den bude rozdělen do několika fází, během kterých si musíte splnit své uklízení povinnosti a během volného času pak můžete pracovat se zařízením bytu, zkoumat víc o osobnosti jeho majitele apod.
Tvůrčí duo Tale of Tales nejsou žádní nováčci a to ani v oblasti „podivných“ her. Kupříkladu stojí za skvěle divným MMO The Endless Forest, kde všichni hráči hráli jeleny a jediná možnost interakce byla skrze řeč těla. Sunset je ovšem jejich prvním pokusem s válečnou hrou viděnou vlastníma očima, ovšem bez akce a puzzlů. Právě díky tomu, že bude průchod hrou v závislosti na všem chování velmi nelineární je herní doba odhadovaná od devadesáti minut po šest hodin.
Původně měl být Sunset financován z belgického fondu podporujícího kinematografii, ale v Belgii byl nově zřízen fond pro podporu videoher, který má trochu jiná pravidla a tak se duo Auriea Harvey & Michaël Samyn muselo obrátit na crowdfunding. Na Kickstarteru žádají poměrně skromných 25 tisíc dolarů, přičemž se mohou chlubit i účastí skladatele Austina Wintoryho (Journey, The Banner Saga). Ke splnění Kickstarteru mají momentálně slušně nakročeno.