Válka v DUST 514 obsáhne tisícovky planet
zdroj: tisková zpráva

Válka v DUST 514 obsáhne tisícovky planet

11. 10. 2011 14:34 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Projekt DUST 514 je velmi ambiciozní multiplatformový crossover, který se pokusí zkřížit...

Projekt DUST 514 je velmi ambiciozní multiplatformový crossover, který se pokusí zkřížit vesmírnou MMO EVE Online s FPS, v níž budete v roli žoldáků brát na PS3 zakázky od reálných hráčů z EVE, a jak pomocí peněz od nich, tak pomocí mikrotransakcí budete vylepšovat svou postavu a potenciálně i korporaci. Vývojáři z CCP se pokusí využít poměrně specifickou komunitu hráčů EVE Online a expandovat tak ve vlastním universu, z velké části tvořeném hráči samotnými, i do sféry pozemních bojů.


Brandon Laurino celý koncept vysvětluje: „My neděláme jen konzolové MMO. My děláme jedno MMO, které se proopojuje s druhým, ale na jiné platformě. Navíc jako první přinášíme mikrotransakční model do konzolové střílečky. Ještě nedávno bylo všechno tohle nemyslitelné, ale díky naší spolupráci se Sony se to konečně stává realitou“. Se základní, velmi atraktivní, myšlenkou hry už jsme se seznámili. Laurino ale podtrhuje, že vzájemné propojení je v případě EVE dvojnásob důležité, protože, jak už bylo řečeno, tahle hra je hodně svá a uživatelé de facto generují většinu klíčového obsahu.

Laurino pokračuje: „Třeba si představte, že hráč, který bojuje v DUST 514, svými akcemi spustí v EVE Online epické události, které mají zdroj čistě v uživatelské sféře. Stejně tak můžete jako hráč DUST 514 zažít výjimečné momenty díky EVE Online, opět z popudu hráčské aktivity. A to by bez naší úrovně vzájemného propojení nešlo“.

Důležité bude, že vše může dosáhnou velké škály bitev z EVE, kde se prý organizovaných bitev zúčastňují až desítky tisíc hráčů. Z technického hlediska máme počítat s vozidly, která budou užitečná jak v boji, tak pro dopravu po opravdu velkých bitevních polích daných planet. Budou zde jak vozidla pozemní, tak letecké prostředky, takže prostoru na seberealizaci snad najdou FPS hráči dost.

Otázkou bude, jak moc ovlivní samotné hraní mikrotransakční stránka hry, a do jaké míry půjde reálné peníze nahrazovat těmi herními. Hlavní by ale měla být míra celého zapojení do vesmíru EVE. Tisíce předmětů na tisícovkách planet v celém tomto universu by měly zajistit dostatečnou atraktivitu zdrojů, o něž se bude bojovat a tedy i dostatečnou aktivitu hráčů, najímajících žoldáky v DUST 514.

Začleňování do hry začne pomocí bety, která se ale nejmenuje beta, nýbrž Private Trials, kde se budou jednotlivé prvky testovat. Nepůjde o nárazové představení všem, zjištění chyb, stažení a opětovné vydání. Private Trials budou zpřístupněny v rámci příběhu malé porci hráčů a postupně se bude příběhově i v reálu celý koncept žoldnéřských válek rozšiřovat a odlaďovat.

Ačkoliv nyní zní slova o tom, že by se měla změnit tvář konzolového hraní, zvláště v oblasti MMO a FPS, jako hodně sebevědomá, jde o velmi zajímavý projekt, který může být opravdu unikátním. Samozřejmě platí, že čím složitější a komplexnější projekt je, tím snáze se něco pokazí, zvláště, když je ve hře lidský faktor, tedy hráči, na nichž bude velká část úspěchu DUST 514 záviset.

Nejnovější články