Valve předá kontrolu slevových akcí na Steamu do rukou vývojářům
zdroj: tisková zpráva

Valve předá kontrolu slevových akcí na Steamu do rukou vývojářům

27. 2. 2014 18:43 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Zatímco doposud fungovaly monstrózní slevové události na Steamu v režii Valve, již brzy se prvek zlevněného prodeje dostane zcela do rukou samotných vývojářů. Odhalilo to interní "memo" SteamWorks komunity, podle něhož Valve zahajuje program předání kontroly nad slevami autorům her.

Jako první si novinky povšiml jistý redditor Sharkkiller (via Gamasutra a Ars Technica). Dle současné projektu vize budou vývojáři moct naplánovat ceny svých her v týdenní relaci až na dva měsíce dopředu. Doposud byly slevy koordinovány mezi Valve a vývojáři, Valve však tvrdí, že sami autoři vědí nejlépe, co je pro jejich tituly dobré.

Snaha sedí do dlouhodobé strategie Valve, která se krůček po krůčku vzdává kontroly nad digitální sítí ve prospěch komunity (z čehož je komunita jedna pominutá nadšením, a jednak je to pro Valve neskonale levnější). Slevové akce platí za extrémně efektivní nástroj prodeje her, přestože si mnozí už povšimli, že je nemožné, aby hráči všechny pořízené hry kdy odehráli nebo vůbec spustili.

Ars Technica připomíná rozhovor s Gabem Newellem, který zmiňuje samotnou zkušenost Valve se slevou Counter-Strike. „Pokud cenu zredukujeme o 75 %, naše zkušenost ukázala, že příjem zůstane konstantní. Namísto toho jsme však pozorovali navýšení zisku o čtyřicet. Nikoliv o 40 %, ale o čtyřicetinásobek. To se zcela vymykalo naší přešlé zkušenosti.“

Web Steamu indikuje, že prvek již běží, nicméně indie vývojář Dan Marshall skrze Twitter sdělil, že když se snažil dostat programu na kobylku, vysvitla na něho pouze hláška "error". Valve program nejprve nekomentovala, později se však Alden Kroll pro Ars Technica vyjádřil v tom smyslu, že prvek dále zkracuje vzdálenost mezi vývojáři a jejich zákazníky a umožní jim lépe zkoordinovat jejich vlastí promo akce.

Uvidíme, jak se nižší kontrola podepíše nad dalšími, bezpochyby dychtivě vyhlíženými velkými slevami, jež byly zatím řízeny Valve. Jejich samotná, globálnější podstata totiž perfektně fungovala jako reklama na Steam a celou sledovou megaudálost. Naproti tomu nyní hrozí spíše řetězec méně výrazných, za to však konstantních akcí. A to by byla tak trochu škoda.

Nejnovější články