Valve upozorňuje vývojáře na potřebu používání reálných screenshotů z her na Steamu

2. 11. 2016 16:23 | Téma | autor: Adam Homola |

Steam si během několika týdnů projde menší úpravou funkcí a designu hlavní stránky a v míře větší než malé se to dotkne obrázků z her. Těch je nyní na Steamu několik druhů, od regulérních screenshotů, přes rendery, obrázky plné ocenění například z E3, nebo třeba fotky sběratelských edic. To se Valve nelíbí a nově tak bude po vývojářích vyžadovat, co se obrázků týče, prezentování hry jen a pouze skrze regulérní screenshoty ze hry samotné.

Obrázky budou muset být pořízené přímo ze hry a budou muset být reprezentativní a zachycující hru tak, jak ji budou lidi hrát. Seznam ocenění a obrázky sběratelských edic mají na produktových stránkách her na Steamu své vlastní místa a mezi screenshoty nepatří. Sami Valve v příspěvku na fórech, jehož obrázek lze najít třeba na Imgur, dávají za příklad Dotu 2. Sami se tak chytli za srdce a přiznali, že právě Dota 2 byl typický případ, jak to nedělat. Valve ukazovali video, jeden sceenshot a jinak samé artworky.

To už je teď minulostí, Valve chybu napravili a na produktové stránce druhé Doty najdete vedle videí nové a regulérní obrázky přímo ze hry. Bude velice zajímavé sledovat, jestli se budou nová pravidla aplikovat i na kategorii obrázků nechvalně přezdívanou jako „bullshoty“. Jde o obrázky, které sice hru rámcově reprezentují a nemusí jít nutně o rendery, ale úhly kamery, rozmístění postav, akcí a často i grafická kvalita vůbec neodpovídá reálné hratelnosti.

Typické případy najdete na Steamu třeba na produktových stránkách Assassin’s Creed III, Assassin’s Creed IV: Black Flag, nebo Far Cry 4. Ve většině případů jde sice o obrázky ze hry, nicméně jde svým způsobem o klamání zákazníka, protože takhle hra opravdu nevypadá. Redaktoři GameSpotu se Valve konkrétně na tento typ obrázků ptali, ale zatím od nich nedostali žádnou odpověď.

Nejnovější články