Velký nárůst hraní v Evropě
zdroj: tisková zpráva

Velký nárůst hraní v Evropě

31. 5. 2008 9:09 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Čtyřicet procent hráčů tím stráví 6-14 hodin týdně, někdo pro zábavu, někdo pro povzbuzení své představivosti.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Podle studie Interactive Software Federation of Europe (ISFE), mapující hraní ve vybraných státech Evropy (jmenovitě ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii, Španělsku, státech Beneluxu, Švýcarsku, Rakousku, Dánsku, Švédsku, Norsku, Finsku, České republice, Polsku a Lotyšku), lidé ve věkovém rozpětí 16-49 let na starém kontinentě u her stráví téměř tolik času, co u sledování TV nebo při vedení společenského života, kam patří setkání s přáteli a rodinou.

Ve Velké Británii se 37% oslovených ve výše načrtnutém věkovém rozmezí definuje jako "aktivní hráči", což z ní dělá region s největším procentuálním zastoupením herní komunity. Následuje Španělsko a Finsko. Pakliže všechny tři země dáme na pomyslnou hromádku, z kladně odpovídajících respondentů hraje více než šest hráčů z deseti online a tuto herní zkušenost označují za zcela klíčovou. 72% hráčů přitom využívá svou konzoli jako multimediální zařízení, což obnáší surfování po netu, přehrávání filmových DVD a poslouchání hudby.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Další číslo hovoří o 40% lidí, kteří hraním stráví 6-14 hodin týdně, z čehož 72% hraje pro zábavu, 57% v tom vidí cestu, jak povzbudit svou představivost, a 45% tvrdí, že hraní je nutí přemýšlet. 81% rodičů si hraje se svými dětmi (jak zní jedno pěkné motto: Vždyť kdo si umí hrát, ten stárnout nemá čas, a kdo by nechtěl žít...) a více jak polovina monitoruje, co si jejich ratolesti kupují a následně hrají. Z těch, kteří se hraní nevěnují, 48% uvádí jako hlavní důvod nedostatek volného času.

Zpráva dále říká, že nárůst prodeje herního softwaru se v devíti nejdůležitějších zemích Starého světa za rok 2007 zvýšil o 25% - oproti roku předcházejícímu, přičemž pořadí největších herních trhů je následující: UK (2,3 miliardy euro), Francie (1.6 miliardy euro), Německo (1.4 miliardy euro), Španělsko (0.7 miliardy euro) a Itálie (0.6 miliardy euro). Výsledky celého průzkumu si můžete přečíst zde.

Pokud se v závěru podíváme na skok do českých luhů a hájů, také český herní obchod (X)zone potvrdil zde zmíněný trend. V roce 2007 registruje (oproti roku předešlému) signifikantní nárůst prodejů - o 20% na objednávkách skrzevá e-shop, přičemž průměrná cena nákupu se z tisícovky navýšila na 1.100,- Kč. Zdá se tedy, že herní byznys jenom kvete, přičemž vše nasvědčuje tomu, že rok 2008 pokoří dosud rekordní rok 2007!

zdroj: Gamasutra

mart

Nejnovější články