Štíty budou nahrazovat blokování úderů mečem a funguje následovně – ve výseči 90 stupňů s centrem ve výhledu hráče nuluje veškeré poškození ze střelných zbraní a snižuje poškození od zbraní na blízko na třetinu. Zároveň ale dojde k poškození štítu, takže vám nevydrží navěky. Kromě štítu se představí další důležitý nový prvek a to cooldown na útoky – znamená to, že musíte útoky správně načasovat, protože nejde jen klikat a klikat. Navíc různé zbraně mají různou rychlost.
Útoky půjdou „nabíjet,“ podle toho, jak dlouho držíte tlačítko myši, čemuž následně odpovídá síla úderu - teprve při maximálním napřažení dosáhnete 100% poškození. Meče nyní disponují sweep útokem a sekery zase crushing blow. V rámci updatu se objeví nový mob jménem Shulker, který bude k vidění a zabití v městech Endu. Očekávejte i nové šípy nová očarování, zvukové efekty a… iglú. Celý seznam novinek v rámci updatu najdete v oficiálním oznámení.