Vesmírný simulátor Limit Theory byl zrušen 6 let po úspěšném Kickstarteru
zdroj: tisková zpráva

Vesmírný simulátor Limit Theory byl zrušen 6 let po úspěšném Kickstarteru

3. 10. 2018 10:03 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Ne každá zaplacená kickstarterová kampaň se dočká uspokojivého výsledku a zákazníci vytouženého produktu. Své o tom ví vývojář Josh Parnell, který na vesmírném simulátoru Limit Theory pracoval prakticky sám přes šest let a nyní veškeré snahy vzdal kvůli celkovému vyčerpání.

Procedurální generování zřejmě není všespásným lékem, protože Parnell prohlásil, že jeho hra prostě nefunguje coby hra. Šestiletý vývoj ho vyčerpal fyzicky, mentálně, emočně a vlastně i finančně. S vizí sandboxového vesmírného simulátoru vstoupil na Kickstarter v listopadu roku 2012, kde sliboval budování základen, plnění misí, velení flotilám, a to všechno v živoucím vesmíru.

Původně vytyčený cíl 50 000 dolarů překročil několikanásobně, nakonec jich vybral skoro 200 000. V tehdejším rozhovoru pro Rock, Paper, Shotgun prohlásil, že chce lidem dokázat, kolik zvládne jeden člověk s malým rozpočtem a nezměrnou sílou procedurálního generování. No, zřejmě až tolik ne.

Limit Theory zdroj: tisková zpráva Limit Theory zdroj: tisková zpráva

Parnellovi během vývoje došly nejen vybrané peníze, ale investoval do něj i osobní úspory. K tomu se přidala únava z nekonečné práce a zklamání z toho, že se neubírá tím směrem, který si sám vytyčil: „Každým rokem jsem zoufalejší a snažím se splnit si tenhle sen, který jste mi i vy svými příspěvky svěřili, ale necítím se toho schopný. Pořád víc se vzdaluji té naději, která mě na začátku poháněla kupředu,“ prohlásil v posledním příspěvku na Kickstarteru z minulého pátku.

„Bylo to nejtěžší a nejbolestnější rozhodnutí v mém životě a vím, že ne všichni ho přijmou v klidu, ale nemůžu se dál ničit ve snaze dosáhnout něčeho, co nemůžu zvládnout. Když jsem s projektem začínal, měl jsem pocit, že možné je cokoliv, ale teď musím přijmout krutou realitu, že i já jsem jen člověk. Mám omezené množství času, peněz, mentální i emocionální energie,“ vypočítává Parnell, ale většina komentářů kupodivu jeho konec neodsuzuje. Fanoušci vesmírných simulátorů zjevně zvládnou být empatičtí, i když zrovna přišli o peníze.

Aby veškerá práce nepřišla nazmar, Parnell alespoň plánuje uvolnit zdrojový kód i vytvořené assety pro ostatní vývojáře. Třeba je někdo z nich adoptuje a jeho vizi jednou naplní. Potenciální zájemci jsou ale předem varováni, že některé části kódu jsou napůl rozbité a velmi chaotické.

Nejnovější články