Vize id Software pro DOOM 4
zdroj: tisková zpráva

Vize id Software pro DOOM 4

2. 8. 2008 1:01 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Namísto hororových prvků se vrátí k čistokrevné řežbě po vzoru DOOM 2.

  • Zvětšit zdroj: tisková zpráva DOOM 4 bude výrazně jiný než třetí díl - namísto hororových prvků se bude soustředit na čistokrevnou akci a vrátí se ke konceptu DOOMa 2. Opět má být triumfem těžkých zbraní nad zástupy démonů z pekla. "Nečekejte nějaké vystrašené plížení se s posledním nábojem, protože DOOM byl vždycky o hrdinství a o velkém vítězství," dodal Carmack.


  • Primární důraz na singleplayer, který má být tak dobře vybalancovaný, aby pokud možno nikoho nefrustroval kvůli nějaké pitomosti. Obtížnost nemá být příliš velkou výzvou, protože tu dle Carmacka žádá jen zlomek lidí kupujících si originálky (že by inspirace statistikami Valve o tom, kolik procent lidí se dokázalo dostat do druhého levelu Half-Life 2 Episode Two, nebo nedej bože, ho celý dokončit?).


  • DOOM 4 možná neponese v názvu tu číslovku, protože nebude přímo navazovat na příběh trojky.


  • Počítá se od začátku s tím, že hra bude docela brutální a pravděpodobně obdrží věkové označení "jen pro dospělé".


  • Multiplayerové módy budou hrát mnohem větší prim než v DOOM III nebo Quake 4. id chtějí alokovat dostatečně velké prostředky na to, aby se online části hry dostalo větší pozornosti - ačkoli druhý Quake Live zase čekat nemáme, jakkoli některé funkce mohou být podobné.


  • Vývojový cyklus DOOM 4 má být krátký (tzn. ne znovu čtyřletý), protože dle očekávání poběží na id Tech 5 enginu. V něm budou provedeny jen minimální změny, točící se kolem designu levelů a kreativních aspektů. Carmack chce do té doby přijít aspoň s jedním novým wow-efektem, který nebude v RAGE.


  • Hra má být po grafické stránce údajně třikrát propracovanější než RAGE díky cílovému nižšímu počtu snímků za vteřinu (vystačí si se 30 fps, kdežto RAGE musí běžet v 60). Takže prý bude navenek vypadat, jako by ji poháněl úplně jiný engine.


  • DOOM 4, nyní ve fázi prototypu s malým 15-členným týmem, chce stihnout ještě současnou generaci konzolí, odhaduje se 2010-2011.


  • Z platforem potvrzeny PC, PS3 i X360. Vydavatel ještě není zvolen a může se jím stát kdokoliv (viz info o tendru u RAGE) - více v květnovém oznámení
zdroj: Shacknews, EG a další

jd

Nejnovější články