Vulkan pro No Man‘s Sky potěší hlavně majitele grafických karet AMD
zdroj: tisková zpráva

Vulkan pro No Man‘s Sky potěší hlavně majitele grafických karet AMD

26. 4. 2019 12:16 | Téma | autor: Mars Vertigo |

Zatímco hráči netrpělivě vyčkávají další z řady zásadních rozšíření pro No Man‘s Sky s názvem Beyond a příchod hry do VR, studio Hello Games jim krátce před Velikonocemi nadělilo první experimentální patch Vulkan pro stávající verzi hry. Toto nové grafické rozhraní bude hlavním motorem Beyond a VR verze hry a cílí tak především na optimalizaci enginu. Instalace v této fázi je až do vydání rozšíření samozřejmě nepovinná a určená zejména zvědavcům a testerům. Pojďme se tedy společně podívat, co má tato experimentální aktualizace konkrétně pod kapotou.

V první řadě Vulkan nahrazuje stávající OpenGL, z čehož by teoreticky měli těžit především AMDéčkaři. PC Gamer k tomu poskytl první empirická data, na něž se za okamžik podíváme.

Revizí prošla podpora HDR nasvícení a majitelé mobilních grafických karet pravděpodobně ocení nové možnosti V-Sync, které nyní umožňuje jak adaptivní synchronizaci, tak troj-bufferingovou. Vulkan dále podporuje součinnost více grafických karet přímo z herního menu.

Pokud vás v minulosti štvalo, že téměř každá změna grafického nastavení vyžadovala restart herního klienta, tak i vás potěší, že nyní se bez něj obejde změna rozlišení, V-Sync, velikost okna či nastavení detailů stínů a odrazu světel. Startovní obrazovka je také prosta nahrávaní shaderů, což by mělo vést ke kratšímu loadingu.

Instalaci vyřešíte pravým pokliknutím na vlastnosti hry, kde následně vyhledáte záložku BETAS, kam do příslušného políčka zadáte kód „3xperimental“. Měla by se vám pak ve výběru objevit nová experimentální verze hry, načež vás ještě čeká zhruba 3,8 GB dat ke stažení. Autoři důrazně doporučují zálohovat adresář s uloženou pozicí v případě komplikací. Já zatím sice na žádné nenarazil, ale sichr je sichr.

Závěrem ještě něco a aktuálních poznatcích. Moje mašina zapadající spíše do nižší střední výkonnostní kategorie, osazená starším čipem Nvidie ještě z dob Keplerových, si příliš znatelných rozdílů nepovšimla, tedy snad až na troj-buffering u vertikální synchronizace, která téměř odstranila viditelné trhání obrazu.

Jarred Walton z PC Gameru Vulkan otestoval jak na 1080 Ti, tak na nejnovějším silákovi z dílen AMD, mocném Radeonu VII. Zatímco karta AMD po této aktualizaci dosáhla téměř dvojnásobku výkonu oproti OpenGL, a to jak na 1080p, tak 1440p a 4K, její starší protějšek od Nvidie naopak o 10 % výkonu přišel.

Tato čísla jsou samozřejmě spíše ilustrační než směrodatná, ale naznačují, že právě majitelé karet AMD si odteď mohou užít vesmírných radovánek v mnohem svižnějším tempu. Pakliže jste sami vyzkoušeli, klidně se svými výsledky pochlubte pod článek do komentářů.

Nejnovější články