Vydání alfaverze 3.0 Star Citizen se posunulo na polovinu září a hráči nejsou spokojení
zdroj: tisková zpráva

Vydání alfaverze 3.0 Star Citizen se posunulo na polovinu září a hráči nejsou spokojení

1. 8. 2017 13:20 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Když Cloud Imperium Games oznámili, že zveřejní a budou pravidelně aktualizovat interní kalendář vývoje Star Citizen (viz článek), bylo mi jasné, že si na sebe šijí bič. Je hezké být transparentní, ale i kdyby hráči na začátku chápali, že jde o rámcový plán, který se často mění, postupem času na to zapomenou a vše budou brát jako oficiální oznámení a záruku. Což se stalo teď, v případě posunu vydání klíčového updatu alfaverze s číslem 3.0, který byl původně plánovaný na konec srpna.

Nakonec ale došlo v interním rozvrhu ke změně a aktuálně je plánované vydání „trojky“ stanovené na 4. – 18. září. Oficiálním důvodem je, že update je nakonec mnohem větší a potřebuje víc péče z hlediska optimalizace a především likvidace bugů, které by se neměly dostat do veřejného testu ani v rámci alfy. Samozřejmě, na tento posun zareagovala hráčská základna rozhořčením a tím, co nazval support manager Will Leverett „zdravou diskusí.“

Každopádně, tahle zdravá diskuse vyústila kromě oznámení i v oficiální vyjádření na fórech právě od Leveretta. „Náš veřejný produkční kalendář je přímo ze softwaru, který využívá náš tým. Needitujeme ho, necenzurujeme, není to marketingový trik. Vytvořili jsme tuhle službu proto, abyste byli informovaní o tom, na čem právě pracujeme a s cílem poskytnout odhadovaný čas jednotlivých částí. Jako se všemi odhady, mohou se změnit. Když se vydáváte na neprozkoumané území, ne vždy vidíte či znáte všechna úskalí před vámi. Často jde o naprosto neznámé věci, které jste nepředpokládali. A ty často nejdou dohromady s úhledným datem v kalendáři.“

Leverett se tak snaží prostě říct, že interní kalendář je prostě obecný odhad a ne do kamene vytesané oznámení, jehož termín má snad studio povinnost dodržet. Vývoj her je složitá týmová činnost a často je třeba víc času.

Zrovna tady je prý důvod jasný: „Záběr 3.0 verze není vůbec malý, což říkal Chris (Roberts) v tomto článku. Zahrnuje úroveň technologie a infrastruktury, které jsou větší a komplexnější, než všechny předchozí verze dohromady. Tisíce nových assetů, miliony věcí k řízení, nové uživatelské rozhraní, nové prvky, několik nových backendových služeb… Integrování tohohle všeho se ukázalo být mnohem náročnější na likvidaci bugů, než jsme čekali a to logicky posouvá odhadovaná data. … Není za tím žádný zlý úmysl a kdokoliv, kdo tvrdí opak, poskytuje neinformovaný názor.“

Čekal bych, že jde o zřejmé věci, tím spíš, že nejde o první odklad 3.0 verze – naposledy, když jsme o ní psali, se počítalo s koncem června. A zrovna u Star Citizen, kde je vývoj běh na opravdu hodně dlouhou trať nejde o nic šokujícího. Je otázka, zda teď vývojáři nelitují faktu, že zveřejňují interní kalendář. Dá se ale čekat, že mnohem důležitější bude spuštění alfy 3.0 a především její co nejhladší chod.

 

Nejnovější články