Výrobci Oculus Rift by virtuální brýle nejraději dávali zadarmo
zdroj: tisková zpráva

Výrobci Oculus Rift by virtuální brýle nejraději dávali zadarmo

16. 7. 2013 15:21 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Kdyby byla nějaká lidová fronta nedůvěry k brýlím s virtuální realitou, asi bych byl někde ve vůdčím sněmu. Tedy před letošní E3. Jenže když slyšíte Miloše a někdejšího skeptika Pavla básnit o vlastnostech Oculus Rift (viz naše reportáž), vaše ocelové přesvědčení se musí nutně zachvět. Alespoň to mé se určitě zachvělo a jsem docela zvědav, co Brendan Iribe a jeho tým vytvořili.

Chytré mozky z firmy Oculus VR pilně pracují na HD verzi a kromě produkce dev kitů přemýšlí nad tím, jak by mohla vypadat distribuce mezi běžné uživatele. Devkit totiž momentálně vyjde na 300 dolarů a až se Oculus Rift dostane k hráčům, Irbe by rád srazil cenu co nejníže. Což znamená, že by byl nejradši, kdyby byly brýle Oculus Rift dostupné zadarmo.

Zní to jako blábolení idealisty? Ale kdepak, Irbe a jeho tým moc dobře ví, že zdarma dnes nemusí znamenat bez zisků. „Čím nižší cena, tím širší je publikum“, vysvětluje Irbe. „Máme spoustu různých nápadů. Rádi bychom jednoho dne dávali zařízení zadarmo, takže jak blízko se můžeme nule dostat? Rozhodně to nebude platit na začátku prodeje. Momentálně počítáme s cenou 300 dolarů, ale je zde šance, že díky různým strategiím a partnerstvím bychom se mohli dostat mnohem níž“.

Irbe vidí možnost v ekvivalentu dotace konzolí ze strany Sony a Microsoftu, kde zisky ve skutečnosti tvoří prodej softwaru. Pokud by se podařilo vytvořit podobné partnerství, které by generovalo zisk skrze prodeje her na Oculus Rift, tým by rád snížil cenu. „Zatím je to daleko, ale my pořád řešíme, jak vše poskytnout zadarmo. Chceme, aby si se zařízením hrál každý, a čím levnější bude, tím více lidí si jej koupí. Dnes je to 300 dolarů za dev kit, ale my řešíme, jak prostě dostat headset k co nejvíce lidem“.

Zatím je to tedy hudba budoucnosti, ale bylo by pěkné, kdyby Irbemu jeho plány alespoň částečně vyšly a podařilo se týmu s funkčním a povedeným zařízením, co nejvíce penetrovat uživatelskou základnu – což se samozřejmě povede nejlépe s nízkou nebo nulovou cenou. Ne však za cenu, aby na tom firma ve výsledku tratila.

Nejnovější články