Vývoj Age of Empires Online končí, hra pokračuje dál
zdroj: tisková zpráva

Vývoj Age of Empires Online končí, hra pokračuje dál

4. 1. 2013 10:15 | Téma | autor: Adam Homola |

Série AoE se posledním dílem, Age of Empires Online, výrazně změnila. Nástupce tradičně pojatých strategií byl najednou free to play, měl komiksovou grafiku a vůbec to z prvních informací vypadalo bledě. Naštěstí to dopadlo v rámci možností hodně dobře. Za nedlouho po vydání přešla hra od Robot Entertainment (část tvůrců z bývalých Ensemble Studios) k jinému studiu - Gas Powered Games. Ti podědili hotovou hru a jejich úkol byl jasný: starat se o ni a dál ji obohacovat updaty. Tato fáze teď končí a do hry se už přestal dělat další obsah.

Neznamená to ale, že by Microsoft hru zavřel. Age of Empires Online pojede pořád dál a Gas Powered Games ji budou i nadále podporovat. Končí jen vývoj nových herních prvků. Jinými slovy nečekejte žádné nové civilizace, DLC či jakýkoliv nový herní obsah. Nějaké rozpracované drobky prý ještě vyjdou, ale tím to skončí. Nadále se budou opravovat i bugy, i když prý ne tak rychle, jak by tomu bylo za aktivního vývoje.

Na oficiálním blogu hry ale tvůrci zdůraznili, že ze hry nic nemizí, pořád si budete moct cokoliv dokupovat, pořád se dočkáte plné podpory a hra bude pořád fungovat tak, jak funguje dnes. Jen jednoduše skončil její vývoj a stala se z ní “hotová” věc. Proč? Peníze. “Vytvářet kvalitní obsah tak, jako jsme to dělali poslední rok a půl, je velmi drahá záležitost. Příliš drahá na to, abychom to takhle dělali dlouhodobě a my si už prostě vytváření dalšího obsahu nemůžeme dovolit. AOEO má už tak spoustu kvalitního materiálu a přidávání nového by se nám nevyplatilo,” uvedli vývojáři na blogu hry.

Můžeme začít spekulovat, jestli hrálo Age of Empires Online tak málo lidí, nebo jen tam málo lidí utrácelo peníze. Také se můžeme domnívat, jestli se Microsoftu taková hra už nechce podporovat naplno. Spekulace jsou ale zbytečné, když to máme takhle černé na bílém, přímo z oficiálního zdroje - nejsou na to peníze, tak se dají vývojáři radši na projekt, který bude pro budoucnost studia finančně zajímavější. A navíc, strategie nemůže bobtnat do nekonečna. Víc národů, jednotek a možností se nemusí nutně rovnat lepší hra.

Gas Powered Games není žádné obří studio (kolem 60 zaměstnanců) a - teď vyloženě spekuluji - zřejmě se ani netopí v penězích jako Valve, Blizzard, Epic a jiná úspěšná studia. Před Age of Empires Online pracovali několik měsíců na strategii Kings and Castles, která se nakonec zrušila. Studio navíc nemělo už delší dobu žádný hit. Předtím vydali Supreme Commander 2, Demigod, Space Siege... Hry většinou povedené, ale kasovní trháky to zrovna nebyly.

Poslední hra, kterou GPG vydali, byl právě Supreme Commander 2. To bylo v roce 2010. Odhady prodejů se pohybují kolem půl milionu kusů. Což zní jako málo, ale pro tak malé studio to nemusí být špatný výsledek. Od té doby jsme o žádném vlastním projektu od GPG neslyšeli. Kings and Castles je zatím u ledu, ale chytřejší budeme už za pár dnů. Na 14 ledna totiž vývojáři chystají oznámení nové hry. Ta si zatím říká kódovým označením Project W a nic víc se o tom neví. Nedočkavci mohou leda tak sledovat odpočet na oficiálních stránkách.

Než se dozvíme, co se pod tím “W” skrývá, tak si klidně Age of Empires Online zkuste. Pokud jste hardcore fanda původních her tak asi ne, ale jestli se vám strategie líbí, tak to za pokus stojí. Karel Drda tomu dal v recenzi hezkou osmičku a když odhlédnete od příliš tutoriálového singleplayeru, čeká vás poměrně tradiční multiplayer. Je to zadarmo, poběží to i na starším notebooku a není to vůbec špatné.

Nejnovější články