Budoucnost Maxisu jako takového ohrožena není, další směřování značky SimCity je však zatím nejisté. Vyplývá to z odpovědí jednoho ze zaměstnanců studia, který v obsáhlém příspěvku popisuje boj kreativní duše v rámci nadnárodní korporace. Na přetřes samozřejmě přijde i hráči proklínaná nutnost být při hraní SimCity neustále online, která ve finále EA stála kvůli nabízeným kompenzacím ranec peněz.
Rozhodnutí o nutnosti být stále online možná vzešlo z původních záměrů tvůrců, ale kvůli internímu procesu schvalování a oznamování her veřejnosti se to nějak zvrtlo. Kam a k čemu všemu to vedlo, máte jistě v živé paměti. Vedle toho značka SimCity údajně trpěla finančním úspěchem série The Sims - od budovatelské strategie se v tu chvíli očekávalo jen to samé, tedy pohádkový přínos peněz. Po ne tolik úspěšném datadisku SimCity 4: Rush Hour padlo rozhodnutí vývoj přesunout na vedlejší kolej a věnovat veškerou péči výdělečnějším projektům.
zdroj: Archiv
Nutnost internetového připojení při hraní SimCity prý pramenila z procesu schvalování projektů v EA – vývojáři nejprve ukáží prototypy, které po několika měsících až letech opustí předprodukční fázi, a od momentu, kdy se hra představí hráčské veřejnosti, se již nesmí nic zásadního změnit. Negativní reakce fanoušků na závislost hry na internetu tedy byly od samotného počátku předurčeny k neúspěchu.
Na druhou stranu ale z úst Vertexnormala zní též chvála na Maxis a EA obecně – například Maxis nabízí velkou míru genderové rovnosti, přesčasy nejsou standardem, a vedle toho EA nabízí motivační program odměn, podporuje rozvoj mladých talentů a obecně působí jako dobrý zaměstnavatel.
Teď jen, aby se také lépe naslouchalo hlasu lidu, a hry byly více po chuti těm nejdůležitějším – hráčům. Další informace se můžete dočíst v dedikovaném vláknu na redditu.