Vývojář ze zrušeného studia Maxis popisuje EA jako dobrého zaměstnavatele s mizernou flexibilitou
zdroj: tisková zpráva

Vývojář ze zrušeného studia Maxis popisuje EA jako dobrého zaměstnavatele s mizernou flexibilitou

9. 3. 2015 18:30 | Téma | autor: Honza Konfršt |

Koncem minulého týdne EA nečekaně uzavřela studio Maxis Emeryville, které mělo pod palcem například vývoj posledního dílu SimCity nebo Spore. Řada zaměstnanců v EA zůstává a nadále se budu věnovat péči o zavedenou značku. Aktuální dění však hezky odráží situaci posledních měsíců a navíc nabízí zajímavý pohled do zákulisí nejenom vývoje posledního dílu, ale především na práci v Maxisu a EA obecně.

Budoucnost Maxisu jako takového ohrožena není, další směřování značky SimCity je však zatím nejisté. Vyplývá to z odpovědí jednoho ze zaměstnanců studia, který v obsáhlém příspěvku popisuje boj kreativní duše v rámci nadnárodní korporace. Na přetřes samozřejmě přijde i hráči proklínaná nutnost být při hraní SimCity neustále online, která ve finále EA stála kvůli nabízeným kompenzacím ranec peněz.

Rozhodnutí o nutnosti být stále online možná vzešlo z původních záměrů tvůrců, ale kvůli internímu procesu schvalování a oznamování her veřejnosti se to nějak zvrtlo. Kam a k čemu všemu to vedlo, máte jistě v živé paměti. Vedle toho značka SimCity údajně trpěla finančním úspěchem série The Sims - od budovatelské strategie se v tu chvíli očekávalo jen to samé, tedy pohádkový přínos peněz. Po ne tolik úspěšném datadisku SimCity 4: Rush Hour padlo rozhodnutí vývoj přesunout na vedlejší kolej a věnovat veškerou péči výdělečnějším projektům.

zdroj: Archiv

Nutnost internetového připojení při hraní SimCity prý pramenila z procesu schvalování projektů v EA – vývojáři nejprve ukáží prototypy, které po několika měsících až letech opustí předprodukční fázi, a od momentu, kdy se hra představí hráčské veřejnosti, se již nesmí nic zásadního změnit. Negativní reakce fanoušků na závislost hry na internetu tedy byly od samotného počátku předurčeny k neúspěchu.

Na druhou stranu ale z úst Vertexnormala zní též chvála na Maxis a EA obecně – například Maxis nabízí velkou míru genderové rovnosti, přesčasy nejsou standardem, a vedle toho EA nabízí motivační program odměn, podporuje rozvoj mladých talentů a obecně působí jako dobrý zaměstnavatel.

Teď jen, aby se také lépe naslouchalo hlasu lidu, a hry byly více po chuti těm nejdůležitějším – hráčům. Další informace se můžete dočíst v dedikovaném vláknu na redditu.

Nejnovější články