Vývojáři Far Cry 2 o úskalích PlayStation 3
zdroj: tisková zpráva

Vývojáři Far Cry 2 o úskalích PlayStation 3

13. 2. 2008 16:16 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Jsou ohromeni jejím výkonem a dobře si rozumí s enginem, ale dodávají, že oproti PC verzi bude v něčem horší.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pro ambiciózní projekt typu Far Cry 2 se prý hardware PS3 dobře hodí, ale vývojáři z Ubisoft Montreal podotýkají, že ve svém přístupu museli udělat některé "kompromisy". Technický ředitel Dominic Guay k tomu dodává: "Byli jsme zpočátku vystrašení z některých zpráv o vysoké složitosti vývoje na PS3, ale hrubá výpočetní síla PS3 je impozantní. Sehnali jsme skupinu programátorů, kteří se nebáli komplexity a měli dlouhé zkušenosti s programováním na konzolích. Ti pracují na grafickém enginu Far Cry 2 s krycím označením Dunia."

"Jednou z věcí, kterou jsme si velice rychle uvědomili, když jsme odstartovali vývoj PlayStation 3 verze, bylo, že její hardwarová architektura si velice dobře rozumí s některými našimi technickými návrhy. Byli jsme pozitivně překvapeni tím, jak efektivní jsou SPU (výpočetní jednotky Cell procesoru) při zpracování některých našich simulací, jako je vegetace, fyzika nebo animace. Takže i když to chtělo docela dost výzkumu, vývoje a zjišťování, jak použít systém správně, tak jakmile jsme začali získávat výsledky, tak jsme zjistili, že je to velice schopná konzole a Far Cry 2 na ní poběží dobře".

Obrázek zdroj: tisková zpráva Stejně se zástupce UbiSoftu vyjádřil i ke vztahu k Blu-Ray mechanice a přítomnosti pevného disku, v tom smyslu, že jim tato architektura pomáhá. "Blu-Ray a pevný disk nám ulehčují život. Musíte si uvědomit, že Far Cry 2 představuje otevřený svět, který se neustále nahrává kolem hráče. To vše je třeba brát s ohledem na AI, herní strukturu, fyziku, dynamické střídání dne a noci, otevřený herní prostor, dynamický systém počasí a zničitelnou vegetaci. K tomu je potřeba datová propustnost a to místo na disku přijde také vhod".

Nakonec asi není překvapivé, že verze Far Cry 2 na PS3 nepůjde srovnat s verzí na PC. Rozdíl spočívá hlavně v rozlišení scény, kdy konzole používají úplně jiný formát zobrazení (TV vs. monitor) a potom je rozdíl ve vybavenosti operační pamětí, kdy si uživatelé na PC s 2+ GB RAM mohou dovolit daleko více, než majitelé konzolí. Na druhou stranu, konzolisté dostanou přesně odladěnou verzi, protože jejich hardware se nemění.

zdroj: CVG

cappy

Nejnovější články