Ray Muzyka
Role v BioWare: Spoluzakladatel (1995–2012).
Co dělal před BioWare: Muzyka patří k šestici zakladatelů sestávající z něj, Grega a Marcela Zeschukových, Trenta a Brenta Osterových a Augustina Yipa. Absolvoval medicínu na univerzitě v Albertě, po promoci si se Zeschukem a Yipem vydělávali programováním lékařského softwaru. Jelikož uměli programovat a rádi hráli hry, chtěli si udělat svou vlastní. Voilà, BioWare!
Co dělal v BioWare: Šéfoval studiu, v roce 2008 ho prodal Electronic Arts a stal se generálním manažerem a viceprezidentem EA, potažmo generálním manažerem skupiny a senior viceprezidentem značky BioWare.
Co dělá po BioWare: Je byznysmenem. Po svém odchodu v roce 2012 založil poradenskou společnost TresholdImpact zaměřenou na tzv. impact investing, tedy investice s účelem sociálního či environmentálního rozvoje s finanční návratností. Působí v dalších správních radách různých investičních společností s důrazem na vědu či dostupnou lékařskou péči. Na univerzitě v Albertě se věnuje mentoringu nadějných studentů. Zkrátka samaritán. V roce 2018 dostal od královny Řád Kanady, nejvyšší kanadské civilní vyznamenání.
Greg Zeschuk
Role v BioWare: Spoluzakladatel (1995–2012).
Co dělal před BioWare: Zeschuk patří k šestici zakladatelů sestávající z něj, jeho bratrance Marcela, Trenta a Brenta Osterových, Raye Muzyky a Augustina Yipa. S posledními dvěma jmenovanými absolvoval medicínu na univerzitě v Albertě a programoval lékařský software, což vedlo k založení studia.
Co dělal v BioWare: Šéfoval mu, v roce 2008 ho s Muzykou prodal Electronic Arts a působil v ní jako viceprezident a generální manažer BioWare Austin.
Co dělá po BioWare: Spolu s Muzykou ze studia v roce 2012 odešel a stal se vrchním pivním entuziastou ve svém webovém seriálu The Beer Diaries. Před čtyřmi lety založil vlastní pivovar a pod značkou Blind Enthusiasm teď vaří pivo a provozuje restauraci Biera na Ritchie Market v Edmontonu, kterou doporučuje kdejaký kanadský průvodce po dobrých kuchyních.
Trent Oster
Role v BioWare: Spoluzakladatel, projektový manažer (1995–2009).
Co dělal před BioWare: Studoval IT na University of Saskatchewan v Kanadě.
Co dělal v BioWare: Šéfoval 3D týmu Baldur’s Gate a dohlížel na technologické směřování, především co se týkalo enginů, po celou dobu svého působení.
Co dělá po BioWare: Z šestice zakladatelů je jediným, který dodnes zůstal u her – v roce 2009 založil studio Beamdog, jemuž šéfuje. To stojí za remastery MDK2 a RPG klasik Baldur’s Gate I a II, Icewind Dale, Planescape: Torment a Neverwinter Nights. Momentálně pracuje na online adaptaci druhoválečné deskovky Axis & Allies, která od loňského července běží v předběžném přístupu na Steamu.
David Gaider
Role v BioWare: Senior designér (1999–2007), senior scenárista (2007–2016).
Co dělal před BioWare: Provozního hotelu. Hrál dopisovací RPG jako koníček a bavilo ho psát. Jeden z jeho kamarádů mu nabídl juniorskou pozici u BioWare, kterou odmítl, protože byla špatně placená. Síť jeho hotelů koupil nový majitel a Gaidera vyhodil, takže původně odmítnuté místo přijal.
Co dělal v BioWare: Začínal jako designér druhého Baldur’s Gate, přestože před svým příchodem nehrál ani jedničku. Z hlediska designu se podílel na Neverwinter Nights a na KOTORu. Vymyslel prakticky celý svět Dragon Age, pro všechny tři díly významně formoval příběh, dialogy a do univerza zasadil taky trojici knížek a komiksy.
Co dělá po BioWare: V únoru 2016 se coby scenárista připojil k Beamdogu, ale o dva roky později z něj odešel a s Liamem Eslerem spoluzaložil Summerfall Studios. Nedávno vybrali na Figu peníze na první herní muzikál Chorus: An Adventure Musical s hudbou skladatele Austina Wintoryho a Laurou Bailey v hlavní roli.
Casey Hudson
Role v BioWare: Grafik, programátor, producent (2000–2014), generální manažer (2017–nyní).
Co dělal před BioWare: Vystudoval mechanické inženýrství na univerzitě v Albertě. Chtěl se stát vojenským pilotem, ale bavilo ho taky umění a programování, takže chtěl dělat něco, v čem by mohl uplatnit všechny své znalosti a zájmy.
Co dělal v BioWare: Z juniorské pozice grafika u MDK2 se přes projektového manažera Star Wars: Knights of the Old Republic vypracoval až na hlavního producenta série Mass Effect.
Co dělal po BioWare: V květnu 2015 si odskočil do Microsoftu, kde do července 2017 cosi kutil jako kreativní šéf v jednom z herních studií v souvislosti s augmentovanou realitou. Po této přestávce se nicméně vrátil do BioWare, aby se stal generálním manažerem, de facto tedy šéfem celého studia. Nepřestává věřit ve vývoj a růst Anthem v příštích letech.
Drew Karpyshyn
Role v BioWare: Scenárista (2000–2012, 2015–2018).
Co dělal před BioWare: Po střední škole pracoval jako úvěrový a finanční poradce. Během dopravní nehody přišel o pojízdné auto, takže nemohl pracovat a vrátil se na vysokou školu, kde vystudoval angličtinu. Stal se hlavním designérem pro vlastníky licence D&D, Wizards of the Coast, pro které napsal dvě knížky z prostředí světa Baldur’s Gate.
Co dělal v BioWare: Stál za příběhem a většinou scénáře Star Wars: Knights of the Old Republic, spolupracoval na Jade Empire a druhém Baldur’s Gate. Byl hlavní scenáristou prvních dvou Mass Effectů, podílel se na tvorbě dodatečného obsahu pro Star Wars: The Old Republic. Jeho posledním příspěvkem byl narativní design Anthem.
Co dělá po BioWare: Mezi lety 2012 a 2015 si dal pauzu od BioWare, aby se mohl věnovat práci na volné noze. Během toho napsal knižní trilogii Chaos Born. V březnu 2018 opět odešel, tentokrát patrně nadobro. Nyní spolupracuje na tvorbě sci-fi komiksu, do května 2019 coby scenárista působil ve FoxNext Games, kteří pracují na herním Avatarovi. Od té doby je narativním šéfem nedávno oficiálně otevřeného studia Archetype Entertainment v Austinu, kde není zdaleka jediným veteránem z BioWare.
James Ohlen
Role v BioWare: Šéf designérů a scenáristů (1996–2006), šéf vývoje a viceprezident designu (2006–2018).
Co dělal před BioWare: Provozoval obchod s komiksy a organizoval dlouhé seance Dungeons & Dragons. Byl tak dobrým vypravěčem, že se na ně čekalo v pořadníku, což Zeschuka s Muzykou zaujalo a do firmy ho nabrali kvůli jeho znalostem pravidel D&D.
Co dělal v BioWare: Začínal jako tester Shattered Steel, u prvního Baldur’s Gate už byl hlavním designérem, což mu vydrželo i pro další tituly založené na pravidlech D&D. Skoro deset let řídil tým scenáristů a designérů. V roce 2006 se přestěhoval do Austinu v Texasu, kde působil jako jeden ze šéfů nové pobočky, z jejíž dílny pochází Star Wars: The Old Republic.
Co dělá po BioWare: Po 22 letech ve firmě odešel a otevřel si vlastní vydavatelství Arcanum Worlds, aby se mohl věnovat své celoživotní vášni pro Dračí doupě. Jeho první publikací je knížka scénářů Odyssey of the Dragonlords, na níž spolupracoval s dalším z bývalých kreativců z BioWare, Jessem Skyem.
Zároveň loni v květnu založil studio Archetype Entertainment, jehož generálním manažerem je Chad Robertson, s nímž šéfoval austinské pobočce BioWare a který musel po vydání Anthem coby komunitní manažer hasit jeho největší průšvihy. Pod taktovkou Wizards of the Coast plánují vytvořit vysokorozpočtové RPG.
Aaryn Flynn
Role v BioWare: Programátor (2000–2008), šéf technologií (2008), generální manažer (2009–2017).
Co dělal před BioWare: Vystudoval IT a ekonomii na Univerzitě v Albertě.
Co dělal v BioWare: Hned po škole dostal místo programátora. Prošel mu pod rukama kód většiny her, které BioWare stvořilo mezi lety 2000 až 2011, od Baldur’s Gate 2 po Mass Effect 2. Po odprodeji studia do rukou Electronic Arts se jeho role nicméně zásadně proměnila – Muzyka a Zeschuk museli dohlížet i na jiná studia, šéfem provozu se tedy stal on a po vydání Dragon Age: Origins se stal generálním manažerem pobočky v Edmontonu. O rok později k tomu přibral i montréalský tým, v roce 2015 se pak všechny tři pobočky sjednotily pod jedno vedení s Flynnem coby hlavou studia. Z funkce odešel pár měsíců po negativně kriticky přijatém Mass Effectu: Andromeda, nahradil ho Casey Hudson.
Co dělá po BioWare: Je investorem v technologickém startupu předvádějícím byty a domy ve virtuální realitě. V srpnu 2018 nastoupil na pozici generálního manažera edmontonské pobočky britského startupu Improbable. Společnost vyvíjí platformu SpatialOS, která herním vývojářům pomáhá simulovat obří světy za pomoci kombinace stovek enginů a využitím cloudového řešení.
Mike Laidlaw
Role v BioWare: Scenárista (2003–2008), designér (2008–2011), kreativní ředitel (2009–2017).
Co dělal před BioWare: Studoval angličtinu na Univerzitě v Západním Ontariu. Byl obchodníkem v call centru, tři roky přitom psal jako vedlejšák herní recenze pro web The Adrenaline Vault.
Co dělal v BioWare: Začínal na pozici hlavního scenáristy pro Jade Empire, jeho největším projektem v BioWare ale byla série Dragon Age. Postaral se o design prvních dvou dílů, na Inquisition se podílel z pohledu kreativního řízení projektu.
Co dělá po BioWare: V listopadu 2018 nastoupil na místo kreativního ředitele v quebeckém Ubisoftu, kde vydržel do února letošního roku a pracoval na zatím neoznámené hře. Jinak od svého odchodu působí jako kreativní konzultant na volné noze.
Ben Irving
Role v BioWare: Manažer vydávání a vývoje (2011–2014), šéfproducent (2015–2019).
Co dělal před BioWare: Studoval marketing, IT a ekonomii na univerzitě v Sydney, poté byl manažerem několika internetových obchodů.
Co dělal v BioWare: Kvůli práci se přestěhoval z Austrálie do Texasu. Začínal na pozici manažera vydávání Star Wars: The Old Republic, v podstatě se tedy staral o to, aby všichni kreativci dodržovali nastavené deadliny. Irving působil výhradně v austinské pobočce BioWare, postupem času se stal hlavním producentem expanzí pro SW:TOR a posléze i šéfem vývoje Anthem ve fázi po restartu. Půl roku po vydání z firmy odešel. Zlí jazykové tvrdí, že ke hrám nechová příliš velkou vášeň a je každým coulem manažer, který se z Anthem i The Old Republic snažil udělat dojnou krávu na peníze.
Co dělá po BioWare: Těžko říct! Irving po odchodu z BioWare zůstal v Austinu, kde sídlí pobočky Blizzardu, EA nebo Amazon Lumberyard, ale i spousta menších nezávislých a experimentálních studií. Své nové zaměstnání nicméně zatím tají.