„Ve sdílení videí z her je jednoznačně budoucnost. Z pěti miliónů unikátních uživatelů měsíčně před dvěma roky se Twitch.tv vypracovala na 40 miliónů měsíčních unikátů,” dokládá své tvrzení čísly DiPietro. Zároveň upozorňuje, že jde pouze o začátek - nahrávání, sdílení a online vysílání herních videí je v současné době ještě stále záležitostí pro technologické nadšence a vyžaduje nejen určité technické znalosti, ale v případě konzolí i velmi často speciální hardware, kterým grabujete obraz a zvuk do PC. „S novou generací tato bariéra padne a za pár let nám sdílení videí z her s celým světem připadne naprosto přirozené,” věří DiPietro.
YouTube pomáhá
Jak ukazují čísla, Twitch.tv je fenoménem posledních dvou let. Služba vznikla v roce 2011 odpojením herního obsahu od streamovací platformy Justin.tv, a od té doby se snaží na hráče přímo specializovat. Twitch je v tomto směru asi nejdál ze všech obdobných služeb a Matthew se nebojí ani toho, že by jejich projekt do budoucna převálcovala mocná YouTube: „YT není naše konkurence, naopak, bereme ji jako jeden z kanálů pro propagaci našich služeb,” říká DiPietro. YouTube prý patří do první trojice zdrojů návštěvnosti Twitch.tv a její podíl neustále roste. „Každý měsíc navštíví YouTube na tři sta miliónů uživatelů jen kvůli hrám. Jde o obrovské číslo a všichni představují naše potenciální uživatele.”
E-sport vládne
Během své přednášky upozorňuje viceprezident Twitche na nejpopulárnější obsah a vedle produkce herních médií, vývojářů a nezávislých producentů, jmenuje především fenomén e-sportu. Právě v něm vidí primární důvod, proč se lidé tak rádi dívají, jak jiní hrají. „E-sport má před sebou velkou budoucnost a mnoho hráčů chce na videích okoukat a naučit se, jaké triky používají ti nejlepší,” tvrdí Matthew. Všem přítomným vývojářům, kterých byla v sále většina, pak dává jednu zásadní radu: dělejte hry, na které se dobře kouká, protože jen hratelnost už dneska nestačí.
Vedle toho doporučuje i zaměření se na soutěžení mezi hráči, podporu grabování videa a instantního vysílání na internetu. „Jsem přesvědčen, že hry, které budou splňovat tyto požadavky, budou do budoucna patřit mezi ty nejúspěšnější,” dodává DiPietro a za příklad dává všem StarCraft II.
The Last of Cože?
Když se mu pak snažíme vysvětlit, že z našeho pohledu staromilských hráčů, kteří mají rádi příběhové singleplayerové hry, působí tato vize trochu děsivě, a bojíme se, aby podobné hry úplně nevymizely, Matthew nasadí opět světácký výraz a prohlásí: „No ano, tohle se klidně může stát. Hry, které lidi nebudou chtít vysílat, podle mě úplně vymizí.”
Důležité ale podle něj je, jak se ke každé jednotlivé hře postaví komunita. Kupříkladu The Last of Us zažilo hned po svém vydání velký boom ve vysílání, ale vzhledem k charakteru hry pak začala frekvence výskytu hry na Twitchi velmi rychle opadávat. Naproti tomu se ale mezi stálice stránky řadí Super Mario 64, ve které si komunita našla z nějakého důvodu zalíbení. „To je na tom právě to hezké. Nikdy nevíte dopředu, čeho se lidé chytnou,” uzavírá naše povídání Matthew DiPietro.
A my se raději klidíme - nejsme si totiž úplně jisti, zda s budoucností her, jakou Matthew popisuje, chceme mít něco společného...