War of the Roses vzhlíží k Mount & Blade
zdroj: tisková zpráva

War of the Roses vzhlíží k Mount & Blade

1. 2. 2012 18:20 | Téma | autor: Aleš Smutný |

O středověké akční hře z dob Války růží jsme nějakou dobu neslyšeli a vlastně ani moc...

O středověké akční hře z dob Války růží jsme nějakou dobu neslyšeli a vlastně ani moc neviděli. Ale všem z nás, kteří propadli úžasné, skvělé, nedostižné a nebezpečně návykové hře Mount & Blade (Warband) tak nějak koncept War of the Roses silně evokoval právě tuto hru. Mårten Stormdal z Paradoxu potvrdil, že právě tahle skromná a přitom skvělá hra jim byla při tvorbě té jejich nemalým zdrojem inspirace.


War of the Roses se bude odehrávat v rámci mnoha různorodých levelů, od mohutných hradů, přes rozlehlé pláně až po lesnaté oblasti. „Hodně jsme se na design boje soustředili. Věděli jsme, jak má fungovat a samozřejmě jsme zkoumali hry s podobným systémem boje na blízko. Dívali jsme se na Mount & Blade, protože je to nejnovější z tohoto typu her. Sledovali jsme i hry typu Rune, ale Mount & Blade má podle nás nejlepší, nejpevnější systém“.

Dle popisu se skutečně War of the Roses bude podobat tomuto osvědčenému systému – což není nic přelomového, různé variace na něj jsme viděli už mnohokrát. Jednoduše ovládáte svého válečníka, pohybujete se po mapě, lezete po žebřících, přeskakujete překážky a samozřejmě bojujete. Levou myší dle délky stisku dáváte rány různé síly, pravou se kryjete. Je to jednoduché a jak vám každý hráč M&B potvrdí, zábavné.

Hra je podle Stormdala v hodně brzké fázi vývoje. Tým teprve pořádně nabírá zkušenosti s enginem a proto nyní není jisté, zda budou k dispozici modderské nástroje – byť to vypadá, že spíše ne. Stormdal slibuje, že dle volby vaší „profese“ bude zážitek z bitev odlišný. Což je logické, jako rytíř na koni zažijete něco jiného, než pěšák útočící na hradby či lučištník. Zajímavé je, že mapy se budou zvětšovat či zmenšovat podle počtu hráčů na serveru – které budou dedikované.

Hraním budete získávat body, za něž si pak můžete odemknout nové věci v rámci jakéhokoliv povolání. Nebudou tu tedy stromy pro střelce, pro jezdce a pro pěšáky. Bude jen na vás, kam body nacpete a během zápasu i budete moci měnit své role. Zatím to zní jako Mount & Blade, ale dál je systém bojů jiný, trochu smířlivější. Pokud dostanete pár ran a nevypadá to s vámi dobře, utečte a za chvíli naskočí autoheal. Pokud vás někdo udolá, ležíte na zemi, spolubojovník vás může zvednout, ale stejně tak protivník přijít a dodělat vás efektním útokem.

Zbraň se vám může během boje zlomit a vy si musíte najít jinou, po respwanu ale zas budete mít svou těžce vydobytou výbavu. Nicméně prý neplatí, že veteráni nováčky rozmáčknou během chvilky. Hra má jít cestou specializace a ne obecného posilování. Studio má stále v plánu vydat hru koncem roku. Spousta věcí je ještě nejasná či nedokončená, nicméně dle těchto charakteristik přichází něco, co už tu rámcově je, ale co se pokusí oslovit širší publikum a uspět na poli multiplayerové středověké akce. Což není moc košatý strom, takže se každý pokus počítá.

Pokud vám v článku vudené informace nestačily, tak si je můžete poslechnout v originále na videu.

Nejnovější články