Východoevropané a ti ostatní
On je totiž výsledkový servis poměrně nudný a jednotvárný. Za dlouhodobě kralujícími a už od začátku favorizovanými Na'vi se umístili hned dva ruské celky a dalo by se tedy říci, že rozložení sil je poměrně jasné. Jen pro pořádek, druzí Virtus.pro odešli se skoro shodnými 100 tisíci a třetí Red Rush Unity určitě rádi zapili vyhraných 40 tisíc dolarů.
Že vám na tom něco nesedí? Ano, soutěžilo se o 300 tisíc dolarů a rozestup mezi prvním a druhým místem je zanedbatelný. To je způsobeno systémem Blitz a rozdělováním výher vedle finálního umístění i na základě rozdaného poškození nebo délky jednotlivých her. Nakonec si tak nějaké ty peníze domů odnesl každý tým, což je oproti jiným hrám rozhodně příjemná změna.
Z ostatních týmů si rozhodně zaslouží svých pár slov slávy polští Lemming Trains, kteří se kvalifikovali až díky divoké kartě. I přesto ale předvedli parádní výkon, vysloužili si pozici nejlepšího „neruského“ týmu a doslova vybičovali diváky k až fanatickým stavům.
Skoro by se dalo říci, že největší polský kinosál v centru Varšavy doslova explodoval po každé jejich výhře. Díky tomu ale akce probíhající od 4. do 6. dubna nabídla parádní atmosféru shodnou s jakoukoli jinou e-sport událostí v režii Blizzardu nebo Riotu.
Organizátoři z Wargamingu se vytáhli a proklamované miliony šly vidět doslova na každém kroku. A rozhodně se to netýká pouze fungujícího zázemí pro novináře. Stěžovat si nemohli ani hráči a už vůbec ne diváci. Wargaming navíc hradil veškeré náklady spojené s cestováním a ubytováním všem zúčastněným týmům - nejen ve Varšavě, ale také během všech dřívějších kvalifikací.
Zkrátka tak nepřišly ani týmy ve spodní části tabulky, které byly hlavně z Asie. Překvapením ale bylo i brzké vypadnutí favorizovaných Fnatic, kteří jsou pokládáni za nejlepší severoamerický celek. Nakonec odkráčeli pouze do druhého kola play-off a právě s jejich vypadnutím je spojena menší kritika nastavených pravidel, které příliš favorizovaly pasivní týmy.
zdroj: Archiv
Divácká přízeň
Divácky byla většina zápasů atraktivní a napětí několikrát dolehlo i mě. Vstup přímo do sálu byl pro všechny návštěvníky zdarma a každý většinou odešel vedle parádního zážitku i s trikem nebo jiným upomínkovým předmětem. Problémem samozřejmě nebyly ani fotky s hráči nebo autogramy. Ona je vůbec tankařská komunita velice vstřícná o oproti třeba MOBA hrám mnohem méně elitářská, což pro mě bylo jedno z hlavních překvapení celé akce. Celkově se na místě mohlo sejít okolo 5 tisíc příznivců World of Tanks.
Wargaming může těšit i přízeň diváků na streamech. Angažování celého ESL týmu včetně techniky se rozhodně vyplatilo a počty diváků šly do jednoho milionu. V jeden okamžik dokonce World of Tanks přeskočilo na Twitchi League of Legends, a to v průběhu hracího den LCS.
Sečteno a podtrženo, Wargamingu se může poplácat po zádech. Šestiměsíční přípravy a investované miliony se určitě vyplatily a první ročník Wargaming.net League byl povedeným začátkem pro všechny zúčastněné, což ostatně potvrdili i špičky společnosti s tím, že už nyní začínají přípravy dalšího ročníku.