Warren Spector prozradil, že pracoval pro Valve na Half-Life

21. 6. 2013 12:15 - Téma
autor: Adam Homola

Vychází na platformách: Windows, Xbox

Legendárního Warrena Spectora netřeba příliš představovat. Stačí zmínit první Deus Ex a většina hráčů už bude vědět která bije. Doby, kdy Spector zářil na herním nebi coby tvůrce Deus Exu jsou ale dávno pryč. V roce 2005 založil Junction Point Studios, které v červenci 2007 koupilo Disney. Výsledkem byly dvě Disney Epic Mickey hry, které nebyly špatné, ale ani nijak extra povedené. Na nich se ale začalo dělat až v roce 2007, a tak se nabízí otázka, co Spector a jeho tým dělali v letech 2005 - 2007. Odpověď mnohé z vás asi překvapí, protože vedle jiných projektů spolupracoval Spector přímo s Valve na Half-Life.

Nedělejme si ale raději iluze o tom, jak spolu Newell a Spector seděli v kanclu a navrhovali design Half-Life 3. Co přesně Junction Point pro Valve dělali, se neví, ale Spector v knize Gamers at Work oficiálně řekl: “Dělali jsme taky práci pro Valve na něakých Half-Life věcech.” Veterán herní scény to už bohužel neupřesnil, a tak můžeme jen spekulovat co vlastně dělali. Když se ale podíváte na roky 2005, 6 a 7, tak tou dobou se dělala Epizoda 1 (2006), Epizoda 2 (2007) a Orange Box (2007).

Orange Box nevyšel jen na PC, ale dostal se i na Xbox 360 a PlayStation 3. Nejpravděpodobnější verze je asi ta, že Junction Point spíš Valve pomáhali s nějakým konzolovým portem, než že by se společně s Newellem podíleli na vývoji Half-Life 3 nebo nějaké jiné Half-Life hry. Pro Valve není takový typ spolupráce vůbec nic nového, ostatně stačí se podívat na Gearbox. Udělali port prvního Half-Life na PlayStation 2 a dělali pro hru datadisky, včetně skvělého Opposing Force, zatímco Valve už makali na Half-Life 2.

Když se podíváte třeba na životopis Sama Yeatese, který v Junction Point pracoval od roku 2006, tak ten přímo zmiňuje kontrakt na vytváření textur ve Photoshopu a Maye pro Half-Life 2. Asi tedy opravdu jen nějaký menší kšeftík na zakázku, menší výpomoc a žádný velký společný projekt. Spolupráce Junction Point Studios s Valve šla potom ale dál, než jen k zakázkové výrobě textur či portu. Při pohledu na stránku JPS přes webový archív odhalíte, že Spector sháněl lidi na něco většího: “V současné době spolupracujeme s Valve na nové hře postavené na Source Enginu, která vyjde na Steamu,” píše se na webu.

Mohla to být nějaká další samostatná epizoda pro Half-Life 2, jakou dělali a zrušili třeba kluci z Arkane, nebo něco jiného? Doufejme, že se někdy dozvíme víc detailů, protože takovéhle “tajné” spolupráce šikovných studií a potenciálně nápadité projekty jsou vždycky zajímavé. Stejně tak je pod rouškou různých NDA zahaleno třeba Halo MMO, jiné Halo na kterém pracovali Gearbox, moc detailů není ani o The Crossing, nebo jiných projektech Valve.

Spolupráce s Valve ale nebyla jediným zdrojem obživy, který vývojáři z Junction Point Studios měli předtím, než je koupila Disney. Pracovali na několika konceptech pro hry, mimo jiné pro jednu epickou fantasy, a pak pro duchovního nástupce Deus Ex, ale nic z toho neodpadlo. Stejně tak chvíli pracovali na různých konceptech a návrzích pro Hollywood, kde spolupracovali například s režisérem Johnem Woo. Pak se jim konečně poštěstilo a z krátkodobých prací na zakázku se vyloupl velký kšeft pro Disney, byť z něj vzešly jen dvě docela dobré hry. My bychom radši viděli tu hru na Source enginu nebo duchovního nástupce Deus Exu, ale holt ne vždy se podaří hru udat, i když jste Warren Spector.

Tagy: byznys

Zdroj: Kotaku, Kniha Gamers at Work

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)