Nejedná se tedy zatím o veřejně a oficiálně oznámenou věc, ale někdo z Microsoftu to hned vyslepičil novinářům, konkrétně The Verge. Halo 4 prý bez problémů běželo na Windows Phone a na slabém neherním PCčku, ovládané skrze Xbox 360 gamepad. Prototyp této streamovací služby má běžet na Microsoftí cloudové platformě Azure a údajně už v této rané fázi funguje velmi dobře.
Microsoft by mohl službu použít jak pro streamování (nejen) svých Xbox One her na Windows, tak pro vyřešení zpětné kompatibility s Xboxem 360. Cloudová služba nemá ještě název, není oficiální, jde pouze o prototyp a zatím tedy nevíme, kdy a za jakých podmínek bude dostupná veřejnosti. Že se něco chystá jsme už tak trochu tušili - Albert Penello zpětnou kompatibilitu přes cloud naznačoval v dřívějším rozhovoru pro GameSpot.
Můžeme docela v poklidu očekávat, že nás od prvních streamovaných Xbox One her zase taková doba nedělí. Sony se vytáhne se streamováním přes Gaikai už v příštím roce. Microsoft nebude chtít zůstat pozadu, a pokud se to u Sony setká s úspěchem, bude chtít se svojí alternativou přispěchat rychle. PC hraní pro Microsoft očividně tak důležité není, ale i tam mu začne příští rok díky SteamOS trochu téct do bot. Streamováním Xbox One her na Windows by si mohl na triko připsat velké plusové body...