Xbox One verze Diablo III běží v 1080p jen díky pomoci od Microsoftu
zdroj: tisková zpráva

Xbox One verze Diablo III běží v 1080p jen díky pomoci od Microsoftu

22. 8. 2014 13:00 | Téma | autor: Adam Homola |

O větším výkonu konzole PlayStation 4 v porovnání s Xbox One slýcháme od vývojářů snad od představení obou konzolí. A jakkoli jde o obtížně ověřitelnou informace, je pravda, že řada multiplatformových her běží v PS4 verzi ve vyšším rozlišení nebo frameratu než na Xbox One. Původně to platilo i o Diablo III: Reaper of Souls, respektive Diablo III: Ultimate Evil Edition, která na PS4 běží v 1080p a 60fps, zatímco Xbox One verze kompenzovala 60fps sníženým rozlišením 900p. Na úroveň PS4 verze se tvůrci Xbox One verzí nebyli schopní dostat, dokud nezasáhl přímo Microsoft.

Na pohled sice Diablo III nevypadá jako technicky nejnáročnější hra pod sluncem, ale problémy nastávají v kooperativním režimu více hráčů, kteří když se pustí plnou vervou do desítek monster, zatápí i novým konzolím. Vývojáři z Blizzardu tak na Gamescomu v rozhovoru pro Digital Foundry prozradili, že upřednostní plynulost a rychlost hry, než aby násilím drželi rozlišení na 1080p. Proto se rozhodli zachovat 60fps, ale stáhnout rozlišení na 900p.

"Pro nás je nejhorší situace, kdy máte čtyři witch doctory v místnosti plné démonů. To pak lítají efekty všude možně. A my jsme si chtěli být jistí, že hra bude i v takových chvílích svižná. Proto jsme se rozhodli srazit rozlišení. Verzi s nižším rozlišením jsme ukazovali na E3. Jenže pak se ozvali z Microsoftu a řekli nám, že něco podobného je nepřijatelné a musíme přijít na to, jak vyššího rozlišení dosáhnout. Tak jsme s nimi spolupracovali napřímo - dali nám speciální update kódu, díky kterému jsme to mohli dotáhnout na plnohodnotné 1080p," řekl pro Digital Foundry John Hight, šéf produkce.

Obě verze Diablo III: Ultimate Evil Edition by tak měly být na nových konzolích víceméně stejné, byť kolegové z Digital Foundry během testování postřehli menší propady frameratu v extrémně náročných situacích. V takových chvílích se prý framerate umí sem tam propadnout na hodnotu kolem 50fps, což je pořád slušný výkon a běžný hráč si asi ani ničeho nevšimne. Zmíněný update kódu, o kterém John Hight mluvil, se podle DF týká velmi pravděpodobně absence Kinectu, jehož provoz trochu výkonu konzole užíral, i když jste Kinect zrovna aktivně nepoužívali.

Takový update by mohl uvolnit prý kolem 10 procent výkonu grafického čipu, což podle DF zrovna na vylepšení Diabla III úplně nestačí - právě proto není framerate v Xbox One verzi tak konzistentní jako na PS4. I přesto je ale pozoruhodné, že se to vývojářům nakonec povedlo a hlavně že se do něčeho takového osobně vložili zástupci Microsoftu, kteří vývojářům s technickou stránkou hry pomohli.

Nejnovější články