XNA - Vyrobit hru nikdy nebylo snažší
zdroj: tisková zpráva

XNA - Vyrobit hru nikdy nebylo snažší

20. 12. 2006 15:15 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Slavný Peter Molyneux popřál vývojářům doma na koleně hodně štěstí a přirovnal program k hernímu YouTube.

Zatímco u Sony se někteří z vývojářů doprošují přednášek o tom, jak co nejefektivněji programovat pro Cell, Microsoft udělal v minulém týdnu další krok vstříc nezávislé herní scéně, když oficiálně uvolnil XNA Game Studio Express, které je ke stažení zde (81 MB). Pomocí tohoto nástroje si můžete vyrobit vlastní hru jak pro PC, tak pro Xbox360. V případě konzole však budete potřebovat i členství v XNA Creators Club, které stojí 99 dolarů na rok, případně 49 dolarů na čtyři měsíce. Členství zahrnuje testování her ostatních autorů, přístup do diskuzních klubů a samozřejmě vyčerpávající technickou podporu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Pokud se vám podaří naprogramovat něco výjimečného, máte šanci, že se vaše hra objeví i na Xbox Live Arcade (limit velikosti 50 MB) a vedle vydělání pár dolarů si vás třeba všimne i nějaké to herní studio. Na vydání vývojářského packu reagoval i slavný Peter Molyneux (Black & White, The Movies), který novým talentům popřál hodně zdaru a přirovnal XNA k jakési herní obdobě YouTube. Pokud se to opravdu rozjede v takovém stylu, nemusíme se v budoucnu bát nedostatku titulů. Ostatně na betaverzích XNA Game Studio Express, které jsou k dispozici už pár měsíců, vzniklo pár nadějných demoverzí. Obrázky si můžete prohlédnout zde. Mezi nejznámější patří XNA Racer, závodní titul komplet v 1080p grafice, který spíchnul jednotlivec během čtyř týdnů.

Vše naznačuje, že možnosti XNA jsou veliké a do budoucna bude výroba her možná ještě snažší, protože autoři služby slibují pronájem již předpřipravených enginů a žánrových balíčků, např. kompletní závodní stavebnici, ze které si postavíte svou vlastní závodní hru. Zní to lákavě, ale až následující měsíce předvedou, jestli se Microsoft vydal správným směrem. Rozhodující bude kvalita her a hlavně to, jestli budou distribuovány uživatelům zadarmo nebo za drobné poplatky. Osobně odhaduji, že minimálně majitelé Silver účtů přijdou zkrátka.
zdroj: Microsoft

lavicak

Nejnovější články