Z E3 2020 by se měl stát herní festival, zaměří se na influencery
zdroj: tisková zpráva

Z E3 2020 by se měl stát herní festival, zaměří se na influencery

18. 9. 2019 13:20 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Zatímco evropský hráčský svátek Gamescom na fanoušky cílí už od svých počátků a byznysu je v něm vyhrazená jen relativně malá část, americká E3 se veřejnosti otevřela teprve před pár lety a velmi pozvolna. Její organizátoři, Entertainment Software Association, si s odchodem Sony povšimli svého klesajícího vlivu a rozhodli se směle zakročit. Z E3 bude festival pro hráče!

Uniklý dokument určený členům ESA nastiňuje plány pro nadcházející ročník losangeleské herní výstavy. V roce 2020 by se Electronic Entertainment Expo namísto obchodních partnerů mělo zaměřit na zákazníky. V minulých dnech už bylo údajně odhlasováno 15 000 dalších míst pro účastníky z řad veřejnosti – letos bylo míst pro návštěvníky mimo byznys a média 10 000.

Tomuto opatření se přizpůsobí i prostory výstaviště, kde bude osm obřích pódií, kterým se v dokumentu říká honosně „experience hub“. Návštěvníci tam budou moct sledovat různé show, třeba živé hraní s celebritami a influencery.

Jelikož ale výstaviště není nafukovací a už letos se na veřejných stáncích stály mnohahodinové fronty, které mohli lidé s dohodnutou schůzkou sprostě předběhnout, chce ESA tenhle problém šalamounsky vyřešit. Do fronty byste se mohli v budoucnu přihlásit pomocí aplikace a nemuset v ní fyzicky stát. Nikoho nebolí nohy a vydavatelé mohou využít čas zákazníků k „queuetainmentu“, což je marketingový název pro „prodejte lidem víc svých produktů, zatímco čekají, až jim ukážete nějaký jiný“.

ESA rozhodně odmítá, že by se z E3 stala čistě fanouškovská záležitost, a plánuje něco, s čím přišel už kolínský Gamescom. První den by byl vyhrazen čistě byznysmenům a médiím, řadoví návštěvníci by se na výstaviště dostali až ten další. Svým partnerům navrhuje zachovat schůzky jen pro zvané (a ideálně na nich něco exkluzivního rozdávat), aby v ostatních návštěvnících vyvolali zájem o daný produkt.

Tlačit chce pozitivní stránky herního průmyslu, který by měl komunikovat „šíření dobra“ a tím lákat právě ony celebrity a influencery, kteří ho v rámci společnosti mohou legitimizovat. Na druhou stranu ani ESA nemá z hlediska dobrotivosti zrovna čisté svědomí. Tisíce novinářů, kterým nechala na svém webu vyvěšené osobní údaje, by mohly vyprávět. Plánuje navíc placená partnerství s velkými zpravodajskými službami jako americkou televizí CNBC, aby asociace měla kontrolu nad obsahem sdělení.

Mohli bychom dlouze diskutovat o tom, jestli je E3 v dnešní době ještě relevantní, když se od ní odtrhává stále více vydavatelů a léto velkých herních oznámení se zvolna štěpí do celého roku skrze menší solitérské akce. Sony na ní letos vůbec nebyla, EA Play je oddělenou akcí, která se jakoby náhodou koná ve stejnou dobu, Xbox Experience se odehrává nezávisle na výstavišti a pustí vás na ni i bez registrace na E3.

Vrátí Étrojku „fanouškovský, novinářský a influencerský festival“ zase zpátky do hry? A bude mít v tom případě ještě smysl na ni jezdit, když zrovna nebydlíte v Los Angeles? Uvidíme.

Nejnovější články