Z popela fanouškovské verze Star Wars Battlefront III povstala Galaxy in Turmoil
zdroj: tisková zpráva

Z popela fanouškovské verze Star Wars Battlefront III povstala Galaxy in Turmoil

3. 1. 2017 11:26 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Několik týdnů se loni táhla kauza ohledně fanouškovské verze Star Wars Battlefront, jíž chtěli její tvůrci z Frontwire Studios vydat na Steamu a měla být de facto náhradou na nikdy nevydaný třetí díl. Samozřejmě, jak se dalo čekat, v srpnu přišel z LucasFilmu úřední dopis požadující zastavení práce na licencované značce, což snad nikoho nepřekvapilo. Frontwire samozřejmě (oprávněnému) požadavku vyhověli, ale doposud udělaná práce nepřišla vniveč. Tým se rozhodl opustit známé universum a vytvořit vlastní – výsledkem je hra Galaxy in Turmoil.

Jak byste čekali od hry, jejíž počátky leží v přepracování SW: Battlefront, jde o multiplayerovou akci, která zahrnuje pěší boj, vozidla i letecké střety, přičemž boj v nich může přejít až do vesmíru. Na každé straně bude 32 hráčů, kteří se do sebe pustí ve světě, kde se sci-fi snoubí s kyberpunkem a fantasy, což může být pozoruhodný mix.

Frontwire zcela opustili svět Star Wars a z jejich X-Wingů, Bowcasterů a AT-AT se stanou zcela jiné nástroje války. Místo Yavinu se dočkáte třeba Nak-Thi, což je první planeta představená ve videu níže. Galaxy in Turmoil vzniká v Unreal Engine 4 a popravdě řečeno, odklon od milovaného, ale tako značně provařeného universa může jejich tvůrčí práci jen pomoci. Zvláště, pokud splní potenciál žánrového mixu.

zdroj: Archiv

Hratelností by hra měla představovat hold stylu, který představovaly první dvě hry ze série, přičemž na fanoušky Star Wars bude prý čekat celá řada pomrknutí a narážek. Multiplayer navíc doplní singleplayer v podobě „napůl lineární dobrodružné hry“ kde byste měli možnost prozkoumávat nový a neokoukaný svět. Navíc zbavení se značky Star Wars umožní Frontwire vydat hru zdarma na Xbox One, kde by nelicencovaná Star Wars hra nikdy neprošla skrze schvalovací proces.

Je třeba zdůraznit, že nejde o plně profesionální studio, protože všichni pracují na Galaxy in Turmoil ve svém volném čase, až poté, co skončí ve své běžné práci. I z toho důvodu můžete čekat hratelné demo až v třetím kvartálu příštího roku, vývojáři prostě na hře nepracují „na plný úvazek.“ To přichází v úvahu poté, co by spustili crowdfundingovou kampaň, nicméně to šéf vývoje Tony Romanelli odmítá. „Odmítáme crowdfunding dokud nebudete mít možnost zahrát si demo a rozhodnout se, zda chcete projektu věřit a podpořit nás finančně.“

Mimochodem, Romanelli si i pochvaluje přístup LucasFilmu, který se prý snažil autory podporovat v tom, aby na hře nadále pracovali a klidně uváděli, že je inspirovaná SW: Battlefront. K vydání plné verze je tedy ještě hodně daleko, počítejte nejdříve s rokem 2018. Nicméně letos se snad dočkáme dema a ukáže se, jak na tom je hra z hlediska obsahové stránky. Momentálně se ve videu o Nak-Thi dozvíte trochu z příběhového pozadí dané planety. Další vývoj můžete sledovat na oficiálních stránkách a také na Steamu.

Nejnovější články