Za mizernou umělou inteligenci v Aliens: Colonial Marines může jediný překlep
zdroj: tisková zpráva

Za mizernou umělou inteligenci v Aliens: Colonial Marines může jediný překlep

16. 7. 2018 12:27 | Téma | autor: Václav Pecháček |

Jedním z mnoha problémů, kterými trpěla střílečka Aliens: Colonial Marines, byla tupá umělá inteligence nepřátel. Xenomorfové na vás nabíhali po zadních jako nějaké rozzuřené slepice, místo aby se plížili po stěnách a využívali temné kouty k náhlým přepadům. A nejdivnější na tom všem je, že za jejich nepatřičné chování nemohlo nic jiného než překlep v inicializačním souboru, který si můžete velmi snadno sami opravit.

Modder James Dickinson tuhle chybu objevil už minulý rok, takže určitá část komunity o řešení problému věděla delší dobu, a je mi trochu záhadou, proč se z téhle bizarnosti nestal virální fenomén už dřív. Kompletní vysvětlení najdete u původního zdroje na ModDB, ale asi stačí říct, že za všechno může překlep v příkazu „AttachPawnToTether“. V souboru INI je napsáno „AttachPawnToTeather“

Je možné, že dotyčný programátor chtěl naplnit svou dlouholetou vizi kulturnějších vetřelců, ale bohužel pro něj se ve hře žádná divadla (navíc ještě špatně vyhláskovaná) nevyskytují. Chudáci alieni tak vlastně nevědí, co mají dělat, protože k nim nedorazily potřebné instrukce a místo nich je v kódu nesmysl. Zajímalo by mě, jak taková chyba mohla projít kontrolou, a jak si nikdo z celého týmu nevšiml, že jim mimozemšťané ze dne na den zhloupli na úroveň zombíků.

Důležité je, že když větičku v souboru My Documents\My Games\Aliens Colonial Marines\PecanGame\Config\PecanEngine.ini změníte na správnou verzi, umělá inteligence nepřátel se rapidně zlepší. Pořád ještě můžete čekat nějaké sebevražedné náběhy před hlaveň vaší futuristické pušky, ale zároveň si okamžitě všimnete pokusů o taktické manévry černých zrůd, co na vás najednou vyskakují z ventilace.

Špatná umělá inteligence není jediným neduhem sužujícím Aliens: Colonial Marines, o čemž svědčí průměrné skóre na Metacriticu v rudé hodnotě 45. Na druhou stranu, Lukáš si hru coby velký fanoušek filmové série vcelku užil coby „exkurzi na místo činu“ a v recenzi jí nadělil solidní šestku, hloupoučkým emzákům navzdory.

Existují tedy i horší nápady, než téhle střílečce po pěti letech dát novou šanci – třeba se vylodit na neznámé planetě a nechat si obejmout kukuč nestvůrným krabem. Ale je pravda, že ti šetřivější mezi vámi by možná radši zkusili své štěstí s facehuggerem, než za takhle starou a nepříliš povedenou hru vypláznout 30 eur.

Nejnovější články