Zakladatelé Criterionu odešli z EA a spouští nové herní studio
zdroj: tisková zpráva

Zakladatelé Criterionu odešli z EA a spouští nové herní studio

3. 1. 2014 19:15 | Téma | autor: Adam Homola |

Alex Ward a Fiona Sperry, spoluzakladatelé Criterion Games, odešli z EA a ze svého studia. Herní byznys o ně ale nepřišel, u svého řemesla zůstávají i nadále a zakládají nové herní studio, kde se pracuje na čemsi s kódovým označením “project zero”. Odchod obou osobností potvrdil i zástupce EA pro Polygon a následně také oba zúčastnění na svých účtech na Twitteru. Pro EA je to tak další odchod (spolu)zakladatelů ze studia, které koupili.

Po doktorech z BioWare, Jacobsovi z Mythicu a aktuálně i po jednom ze spoluzakladatelů PopCapu a dalších to jsou právě spoluzakladatelé Criterionu, kteří odchází, aby si znovu splnili svůj sen v novém startupu. Studio Criterion se v posledních letech věnovalo primárně značce Need For Speed a předtím si razilo cestu po silnicích s úspěšným Burnoutem. A ještě předtím to byla vlastně technologická firma, která měla na svědomí engine Renderware, který poháněl například Grand Theft Auta na PS2, Pro Evo fotbálky a několik stovek dalších her.

Criterion tak měli na triku jeden obří úspěch za druhým. I proto je zvláštní, jak studio nakonec dopadlo. V posledních letech dostali Need For Speed, které se u nich ale moc dlouho neohřálo a přešlo pod Ghost Games. Což je firma, do které se časem přelilo nějakých 65 zaměstnanců Criterionu, byť není úplně jasné, jestli tam byli na stálo, nebo jen dočasně kvůli Rivals. Ward ale sám tweetoval, že v jeho studio zůstalo necelých 20 lidí.

Navíc Ward v minulosti naznačil, že chce pracovat i na něčem jiném, než jen na další závodní hře, takže můžeme očekávat, že jeho nový "project zero" možná nebudou závody. Oznámení, představení a vydání nové hry je ale asi ještě hodně daleko. Možná se dřív dočkáme oznámení nového projektu Criterionu - při příležitosti potvrzení odchodu Warda a Sperry nezapomněl zástupce EA dodat, že studio tvrdě maká na novém projektu na současnou generaci konzolí a naznačil, že půjde o novou značku.

Vývoj nové hry v Criterionu vede EA veterán Matt Webster, který je u vydavatele už přes 20 let. Otázek kolem Criterionu je teď příliš a odpovědi nejsou skoro žádné. Vzal si Ward svůj nezávodní projekt s sebou, nebo ho musel nechat EA? Kolik vlastně v Criterionu dělá vývojářů? Bude nová hra něco skutečně velkého, nebo jen menší casual projektík, třeba i pro mobily? Doufejme, že se letos oznámí alespoň jedna věc a herdek, udělejte už někdo, třeba Ghost Games, Burnout Paradise 2!

Nejnovější články