Zákulisí vývoje a zajímavosti o Half-Life 2
zdroj: tisková zpráva

Zákulisí vývoje a zajímavosti o Half-Life 2

15. 6. 2003 22:22 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

O konkurenci Half-Life 2 - DOOM 3, případně Deus Ex 2 a dalších hrách - mluvíme v diskusních forech často i my, koneckonců tomuto tématu jsme věnovali též předchozí anketu o tom, na kterou hru se nejvíce těšíte.

Na otázku, jak Valve Software tyto souboje vnímají, odpovídá Gabe Newell vysvětlením, že čím více dobrých her na trhu bude, tím lépe pro všechny, protože se je lidé naučí pravidelně kupovat. Osobně se prý skutečně těší na Dooma i Deus Ex 2, nemůže se dočkat, až konečně bude venku Duke Nukem Forever a zajímá ho, co nového přinese i tolik střežený Max Payne 2. Strach z toho, že všechny tituly (až na DNF) vyjdou ve zhruba stejném období a tudíž nastane prodejnostní řežba, nemá - ostatně, Half-Life 2 se s tím, co nabídne a jak vypadá, nemusí ničeho příliš obávat. Podle Newella hra svou popularitou rozhodně předčí svého předchůdce.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jednou z nejobtížnějších věcí při vývoji byla prý samotná jeho délka. Přeci jen, na projektu se pracuje již pět let, ačkoliv mediální pozornost si získal teprve v posledních málo měsících. Dá se prý říct, že na něm dost lidí nechalo mládí :) Tým, který hru vyrábí, tvoří asi 30 lidí, mezi nimi jsou i Ken Birdwell a Josh Weier, se kterými vyšlo na SharkyExtreme obsáhlé povídání, zabývající se však spíše věcmi kolem vývoje, než hrou samotnou. Prakticky v něm o Half-Life 2 nenajdete více, než jsme vám nabídli v našich dřívějších zdarma přístupných článcích (preview a dojmy z E3).

O příběhu OPĚT nepadlo ani slovo, jisté však je, že jej pochopí i lidé, kteří původní Half-Life nikdy ani nezahlédli. Gabe Newell to považuje za jednu ze základních vlastností každého pokračování. Samotné hraní má být kontinuální, mise na sebe budou svým umístěním navazovat. Zkrátka se nestane, že hrajete v jedné lokaci, splníte úkol a příští úroveň začínáte úplně jinde. Pokud bude třeba překonat větší vzdálenost, odřídíte si vše sami, třeba v nějakém vozítku, jaké jsem viděli na ukázkách z E3. Síťový kód, o kterém jsme už také mluvili, se pod rukama Yahna Berniera a Mika Dussaulta zcela změnil. Prakticky se to projeví hladším průběhem hry a snazším užitím pro tvůrce modů, kteří se chtějí v budoucnu pustit do kooperativní hry, neboť tuto vlastnost původní krabicová verze HL2 mít určitě nebude. Na závěr zbývá prozradit věc, o které se často mluví, ale pokaždé jinak - datum uvolnění hratelného dema. To bohužel uvidíme až někdy po 30. září, tedy po vydání plné verze PC hry (xboxová vyjde později).

kate

Nejnovější články