Zpráva o stavu PC herního průmyslu
zdroj: tisková zpráva

Zpráva o stavu PC herního průmyslu

19. 8. 2008 22:22 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Miliardové částky přitekly z Asie, z digitální distribuce a stranou nezůstala ani reklama ve hrách.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva PC herní aliance (PCGA) oznámila, co dělala poslední půlrok - tzn. k čemu že dospěla při svém globálním průzkumu PC herního trhu. Během roku 2007 měl jen a pouze PC herní segment vygenerovat obrat ve výši 10,7 miliardy amerických dolarů, přičemž podíl klasického prodeje na uvedené částce je pouze 30%. Nejvíce peněz přiteklo z online tržeb z Asie, což je v současné chvíli největší trh, v celosvětovém měřítku, na něhož připadá neuvěřitelných 4,8 miliardy dolarů.

Pak si k tomu připočtěte další 2 miliardy v rámci prodejů skrze digitální distribuci a pak ještě sumu 800 milionů dolarů, jež má na triku reklama na webech a portálech či v samotných PC hrách. Obě naposled uvedené hodnoty, tedy digitální distribuce a reklama, mají dle většiny predikcí výrazně narůstat s tím, že velké herní firmy se postupně snaží co nejvíce využít jejich potenciálu.

Analýza PC trhu dále poukazuje na dramatický nárůst online hraní, které by mohlo dále akcelerovat s rozšiřujícím se broadbandovým připojením domácností. Jdou dokonce takové hlasy (analytická spol. DFC Intelligence), že PC je stále a velice přesvědčivě vedoucí platforma pro hry a to nejenom, co se týče počtu zákazníků jakožto hráčů, ale také stran celkové výše tržeb. PC navíc dokáže přitáhnout nejširší spektrum lidí a to jak v demografické tak geografické rovině, přičemž DFC odhaduje, že ke konci minulého roku měla necelá jedna třetina rodin ve všech dvaceti největších herních regionech vysokorychlostní internet. Což je jasný a přesvědčivý ukazatel pro další prostor k růstu PC herního byznysu, který už nutně potřeboval nějakého schopného advokáta. A kvalitní monitoring trhu.

Více o cílech a členech PC Gaming Alliance v únorovém článku a na oficiální stránce.

zdroj: VE, PR

mart

Nejnovější články