Každá nová konzole se prodává se ztrátou a nějakou dobu trvá, než se náklady sníží natolik, že přestane být dotovaná a výrobce má konečně z jejích prodejů nějakou tu korunu. Uvedený deficit dohání pak na softwaru, resp. licenčních poplatcích. Tohle tradiční schéma narušila pouze platforma Wii, na níž už od samotného začátku Nintendo vydělávalo. Sousední X360 má být koneckonců také nějaký ten pátek výdělečný (hardware), takže pověstného Černého Petra nyní drží PS3, kde však jak analytici, tak samotné vedení firmy předpokládá, že v tomto fiskálním roce konečně dojde ke kýženému obratu.
Už by bylo pomalu na čase, za předchozí dva roky PS3 - díky maloobchodní ceně jdoucí výrazně pod výrobními investicemi, způsobila Sony ztrátu převyšující částku 3 miliardy amerických dolarů. Nicméně Sony investory varovala, že v případě PS3 půjde o běh na dlouhou trať, na jejímž konci bude solidní penetrace herních domácností. Ve finanční zprávě za fiskální rok 2008 je zohledněn prodej konzolí made in Sony oproti roku předcházejícímu, přičemž stařičká PS2 se k možnému překvapení stále drží více než dobře:
V případě softwaru se zdaleka největšího nárůstu zájmu dočkala právě PS3, což akcionáře jistě potěšilo, stejně jako informace z úst nejpovolanějších - prezidenta Sony Corporation sira Howarda Stringera, stran zaměření se na videohry, které jsou nyní pro firmu největší prioritou. Řeč je o snaze vrátit herní divizi co nejdříve do černých čísel. Povést se to může díky nedávno avizovanému snížení klíčových výrobních nákladů PS3, díky silnému hernímu lineupu a novým featurkám, jako jsou dříve anoncované příchozí trofeje - přičemž možný náhled, o co půjde, je kupř. tady. Takže obdoba Achievementů, zohledňující úsilí hráče v dané PS3 hře. A je-li tak řeč o hrách, v závěru se opět podíváme na finanční report za fiskální rok 2008 ve vztahu k prodejům softwaru na Sony platformách a porovnání s rokem minulým: