World of Warcraft: Cataclysm
Věková dostupnost

World of Warcraft: Cataclysm

Články

Blizzard změní přístup k World of Warcraft: Classic, chystá sezóny

Více než jen nostalgický návrat do minulosti

Blizzard – 3 roky postupného úpadku

Chronologický přehled kontroverzí a afér

Destiny a Hearthstone vydělaly miliardu dolarů, zatímco počet hráčů World of Warcraft klesl zpět na 7 milionů

Skokový nárůst hráčské základny World of Warcraft po vydání datadisku Warlords of Draenor skončil a situace se vrátila do normálu. Jestliže v březnu 2014 napočítali tvůrci 7,6 milionů platících hráčů a ke konci stejného roku už přes 10 milionů, k poslednímu březnu roku 2015 hrálo WoWko 7,1 milionů předplatitelů. Vyplývá to z výsledků hospodaření Activision Blizzard za první čtvrtletí tohoto roku, které nejsou v žádném ohledu šokující a překvapivé. V zemi Roberta Koticka jde všechno podle plánu a v případě některých her výrazně nad něj, což platí například o úspěchu karetní hry Hearthstone.

Hodinový dokument přináší zajímavé informace ze zákulisí vývoje World of Warcraft

Až se bude celý herní svět po problematickém startu další onlineovky nebo multiplayer hry divit, proč servery prvních pár dní či týdnů nestíhají nebo vůbec nefungují, může si vzpomenout na zcela upřímné konstatování šéfa IT Blizzardu, že pro podporu World of Warcraft po startu se původně počítalo s týmem 12-20 lidí. Sám vzápětí ironicky dodává, že šlo o „poněkud“ nepřesný odhad, protože hned po spuštění hry bylo jasné, že bude potřeba několik desítek a stovek lidí, aby se o hru starali. Jde však o hezký a názorný důkaz toho, jak se v herní branži může lišit očekávání od reality, a nejde o jediný, který hodinový dokument World of Warcraft: Looking for Group. Podívejte se sami, ale nejdříve se ujistěte, že tu hodinku volna opravdu máte. Po pomalém rozjezdu se totiž do dokumentu zakoukáte, protože je zajímavý zejména díky pohledu do zákulisí vývoje jedné z nejvýznamnějších onlineovek všech dob.

Počet hráčů World of WarCraft opět stoupá a Blizzard rozdal datadisky zdarma

Podle počtů předplatitelů World of WarCraft bychom si mohli řídit hodinky. Tradiční cyklus, kdy v létě počet předplatitelů výrazně klesá, ale před vydáním datadisku zase stoupá, se opakuje i tentokrát. Necelý měsíc před vydáním datadisku Warlords of Draenor nasadili tvůrci na servery gigantický patch The Iron Tide a zároveň oznámili, že k 30. září 2014 se World of WarCraft mohla pochlubit 7,4 miliony předplatitelů. Proč chlubit? Protože posledně udávaný počet předplatitelů se pohyboval okolo čísla 6,8 milionů. Dobří holubi se zkrátka před vydáním datadisku vracejí, aby opětovně rozšířili uživatelskou základnu.