Esportových turnajů přibývá, ale jen jednotky z nich se těší obrovské světové popularitě. Na mistrovství, ve kterých se s vypětím všech sil zápasí o miliony dolarů, se dívají miliony a miliony diváků. U světového šampionátu v League of Legends se v jednu chvíli sešly bezmála 4 miliony diváků, čemuž ostatní turnaje nesahají ani po kolena (druhé místo patří finále ve Fortnite s 2,3 milionu diváků).
Zajímavé je, že zatímco League of Legends naprosto dominuje v oblasti souběžných diváků, průměrně se na jejich World Championship díval „jen“ jeden milion diváků, zatímco Fortnite se s průměrem dostala o sto tisíc dál, mobilní Garena Free Fire dokonce o 200 tisíc dál.
Ale ve třetí oblasti je League of Legends opět na vrcholu. Jde o celkovou dobu sledování turnaje, která v případě MOBA hry od studia Riot činí 137 milionů hodin. Na druhém místě je turnaj The International ve hře DotA 2, kde se diváci složili na 88 milionů hodin. V této oblasti se do top pětky nedostala žádná jiná z výše zmíněných her.
Z celkového hlediska je zjevné, že největší zájem diváků esportu byl o League of Legends, zatímco DotA 2, která dříve platila za krále esportových turnajů, pokulhává ve všech žebříčcích. Uvidíme, jak to s ní dopadne v roce 2020.