Pokémon Go byl podle dat webu SensorTower pátou nejvýdělečnější mobilní hrou loňského roku, o příčku nad ním se umístilo populární „spoj tři“ Candy Crush. Pro pokémoní augmentovanou realitu šlo o nejlepší ročník, překonala i rok 2016, kdy Nianticu vydělala skoro 19 miliard. Je ale nutné vzít v úvahu, že vyšla až v červenci a této částky tedy dosáhla za méně než pět měsíců.
Zájem o Pokémon Go v následujících letech trochu klesl. Rok 2017 se 13,3 miliardami korun byl pro něj zatím nejslabší, ale během 2018 se vyhoupl 18,5 miliardy.
zdroj: Archiv
Zajímavé je i porovnání jednotlivých měsíců: loňský srpen a září byly pro Pokémony nejsilnější od startovního léta. Jen v září vydělali 2,8 miliardy korun, v srpnu zhruba o 200 milionů méně. Za náhlý nárůst zájmu může podle všeho především velký update s Rakeťáky.
V Pokémon Go utráceli většinou Američané se 7,5 miliardami, na druhém místě jsou Japonci se 6,5 miliardami korun. Z Evropanů Pokémonům nejvíc propadli Němci, naši západní sousedé za ně utratili přes miliardu.
Dohromady za dobu své existence Pokémon Go Nianticu vynesl 3,1 miliardy dolarů, tedy přes 70 miliard českých korun. Během loňského roku překonal hranici 55 milionů stažení, skoro 70 % z nich bylo z Google Play. Uživatelé Androidu přitom stojí jen za 54 % plateb v aplikaci.
V porovnání s ostatními hrami na polohovém principu Pokémoni jasně dominovali, druhý Dragon Quest Walk převyšují skoro pětkrát. Nijak zvlášť se nedaří ani druhé hře od Nianticu se slavnou licencí, Harry Potter: Wizards Unite. Ta od svého červnového startu vydělala asi půl miliardy korun.