Civilization Revolution
Věková dostupnost

Civilization Revolution

Články

Proč značka Civilization nikdy neztratila na síle? Úspěšně se brání změnám

Letos je tomu už 25 let, co světlo světa spatřil první díl série Civilization. Na únorovém DICE Summit se proto o vzniku značky i důvodech, proč jméno Civilization nikdy nesešlo věkem, rozmluvila trojice vývojářů - zakladatel série Sid Meier, hlavní designér druhého dílu Brian Reynolds i tvůrce třetího a čtvrtého dílu Soren Johnson. Společně dali dohromady to nezajímavější z tvorby – ač při tom příhodně opomněli kontroverzní změny z dílu pátého. Je proto zajímavé si jejich slova postavit do kontrastu s tím, co o Civilization V před lety sám řekl její tvůrce Jon Shafer.

Civilizace bude vedle PC spíš na tabletech než konzolích

Civilizace je jednou z těch sérií, které sednou na PCčko naprosto dokonale a na konzolích se ve své pravé podobě ještě neobjevily. Samozřejmě jsme tu měli v roce 2008 Civilization: Revolution, ale to byla docela jiná a notně zjednodušená Civka, byť v jádru si byla se svým plnohodnotným bratříčkem z PCčka velmi podobná. Naděje na klasickou poctivou Civilizaci na současnou generaci konzolí můžeme už asi s klidem opustit, ale zatím to nevypadá moc nadějně ani pro nadcházející generaci, která je doslova za rohem. Vývojáři z Firaxis by prý raději udělali hru na tablety, kde to podle nich dává větší smysl.

GDS 2012: Lukáš Codr - vývoj her v Číně

Pokud jste měli za to, že naše zásoba záznamů přednášek z GDS 2012 už je vyčerpaná, mýlili jste se. Po menší přestávce vám budeme v následujících týdnech postupně a pozvolna předkládat další kousky. A začneme tou, která je podle nás nejvíce atraktivní a zajímavá nejenom z hlediska vývoje her, ale obecně – přednáškou Lukáše Codra o tom, jak se vyvíjí hry a žije v Číně, kde už pátým rokem působí jako senior producer v 2K Games China a má na kontě mobilní hry včetně Civilization Revolution, NHL 2K, NBA 2K, Borderlands, Sid Meier's Pirates a dalších.

Fight Club #59 s Lukášem Codrem - jak se žije a hraje v Číně

Do posledního Klubu rváčů v roce 2011 se nám podařilo nalákat netradičního hosta v osobě Lukáše Codra alias Čočíka. Někteří z vás jej určitě znají ze starých dílů Game Page, z Bonuswebu, Levelu či z Illusion Softworks (2K Czech), kde dlouho pracoval. Posledních pár let už ale není mezi námi v ČR, protože se jako producent titulů pro mobilní platformy a tablety vydal hledat štěstí do Šanghaje. Zdá se, že ho tam i našel, protože se zatím vracet nechce, ale o to více zajímavých historek a podnětů v daleké Číně nasbíral a během podcastu se o ně s vámi podělil. Jde třeba o moderní trendy v oblasti mobilních platforem nebo směřování vývoje her. Samozřejmě jsme ale všechen čas nepromarnili jen kvákáním o hrách, což děláme celý rok. Postřehy o zcela odlišné kultuře přišly dle reakcí v chatu během živého vysílání mnohým dost zajímavé, tak snad budou zajímavé i pro vás ostatní, co budete Fight Club #59 poslouchat až nyní. Můžete se do toho pustit.

Civilization Revolution změní nejen barbary

Sid Meier stačil během prezentace konzolové Civilization: Revolution naštvat Kleopatru a předvést řadu zásadních rozdílů oproti PC verzi.

Oznámení Civilization Revolution pro konzole

Sida Meiera ohromil výkon next-gen konzolí natolik, že dostanou svou verzi legendární strategie s překopaným ovládáním.