David Gaider, hlavní scénárista Dragon Age, odchází z Beamdogu
zdroj: tisková zpráva

David Gaider, hlavní scénárista Dragon Age, odchází z Beamdogu

12. 2. 2018 16:35 | Byznys | autor: Václav Pecháček |

Lidé, co se podíleli na vzniku legend jako Baldur’s Gate II, Neverwinter Nights nebo Star Wars: The Knights of the Old Republic, si automaticky zaslouží vyleštěný piedestal v síni slávy herního průmyslu. Když k nim navíc v pozdější době přidali i sérii Dragon Age, o jejich významu nemůže být pochyb. Právě takovým velikánem je David Gaider, a co do svého zářného portfolia zařadí příště, to je otázka za všechny peníze. S okamžitou platností totiž opustil studio Beamdog.

Při výčtu vývojářských zásluh Beamdogu je nejlepší zkopírovat slova „Enhanced Edition“ a pak je jen postupně vkládat za názvy legendárních RPG. Je tu Planescape: Torment, Baldur’s Gate, Baldur’s Gate II, Icewind Dale, letos dorazí ještě Neverwinter Nights… Původní tvorbou je pak celkem slušný datadisk Siege of Dragonspear k vylepšenému prvnímu Balduru.

Gaider ve studiu působil na pozici kreativního ředitele od roku 2016, což je shodou okolností právě rok vydání Dragonspearu. V recenzi datadisku se mi ovšem kvalita scénáře příliš nepozdávala, takže je otázka, nakolik jeho vývoj Gaider stačil ovlivnit. Věřím, že moc ne, neboť muž, co stvořil slavný sithský kodex („Peace is a lie. There is only passion…“), přece nemůže svým psaním šlápnout vedle.

V pár dnů starém tweetu Gaider oznámil, že končí, a popřál svým bývalým spolupracovníkům všechno nejlepší. „Je čas, abych se posunul dál,“ zní poslední věta. Ale kam? Že by to snad mělo cosi společného se stále ještě poněkud tajemným dalším dílem Dragon Age? Víme, že na něm pracuje bezvadný psavec Alexis Kennedy, a Gaider by byl další zajímavou posilou.

To je ale čirá spekulace – stejně snadno se může stát, že milý David zkrátka potřebuje odpočinek, nebo chce napsat knihu, založit vlastní studio, postavit pěstírnu delikatesních šneků… Jestli bude jeho další kariérní krok aspoň trochu zajímavý, rozhodně vás o něm budeme informovat.

Do budoucna nezbývá než popřát hodně štěstí jak Gaiderovi, tak hlavně Beamdogu, protože všichni milovníci starých RPG určitě doufají, že se chystaný remaster Neverwinter Nights povede na jedničku (tedy, v našem případě spíš na desítku). A podle vyjádření samotných vývojářů to vypadá, že se pod pokličkou kutí ještě něco jiného. Prý se s námi „jednoho dne podělí o plody [Gaiderovy] práce.“

Nejnovější články