Producentka Kate Paizová (měla na starosti převod obou her na mikrotranskační model) během přednášky na konferenci GDC Online prozradila, že v případě LotRO došlo ke zdvojnásobení příjmů od zavedení mikrotransakcí na začátku září (platí pro US servery). Během tohoto období si hráči založili zhruba milion nových účtů a tvůrci dále zaznamenali návrat 20% bývalých hráčů, 300% nárůst v počtu současně hrajících uživatelů a 400% nárůst hrajících uživatelů celkově. Mikrotransakci (nákup prémiového předmětu, mounta, dalšího slotu pro postavu atd.) v LotRO už vyzkoušelo 53% z celkového počtu hráčů.
Turbine prý ke změně obchodního modelu v LotRO nepřistoupili kvůli tomu, že by hra měla problémy, ale po dobrých zkušenost z převodem MMO Dungeons & Dragons Online, které po přechodu na mikrotransakce zaznamenalo 40% nárůst uživatelské základny. Samozřejmě se úspěch Turbine s užitím mikrotransakčního modelu nedá aplikovat na každý MMO projekt a není to ani nutné, jak dokládá kupříkladu popularitu World of Warcraft a nedávný nárůst uživatelské základny na 12 milionů při zachování měsíčních poplatků.
LotRO v základní, zdarma hratelné verzi, umožňuje hraní až do 50. levelu, pro Evropu však zatím není tato verze k dispozici.