Hack 'n' Slash

Hack 'n' Slash

Články

Metahacking a simulátor hackerů: seznamte se s novým herním žánrem

Pojem "hack" v roce 1984 znamenal "nelegální vstup do cizího počítačového systému." Dnes má ovšem celou škálu různých významů – od kyberbezpečnosti a prolamováním ochrany zabezpečených dat až po užití, které ještě nedávno znamenalo "tipy a triky pro lepší zahrádkářství". Stále častěji se ale objevují i hry, které mají hackování svého vlastního kódu jako hlavní prvek hratelnosti. Od Hack ‘n' Slash po Else Heart.Break() nám přímo před očima vzniká zcela nový herní subžánr s vlastními pravidly a inovativními nápady, které stojí za to prozkoumat.

Double Fine vydali hotovou verzi akční arkády Hack ‘n’ Slash včetně zdrojového kódu

Pokud by ještě někdo potřeboval důkaz, že lidé v Double Fine jsou prostě jiní, může si posloužit mixem akční arkády a programování s názvem Hack ‘n’ Slash. Tvůrci vydali verzi 1.0, která early access verzi rozšiřuje o poslední akt kampaně spočívající ve výstupu věže a likvidace černokněžníka, a navíc uvolnili i zdrojový kód hry.

Arkáda Hack 'n' Slash vyzývá, abyste podváděli

Nová doba! Hackování her už není na závadu, naopak je považováno za esenciální prvek celého zážitku - alespoň tedy v indie titulu Hack 'n' Slash produkovaném lidmi z Double Fine (Tim Schafer). Ačkoliv Hack 'n' Slash na první pohled působí jako vcelku tradiční shora viděný klon Zeldy, na retro kvality ostatně upomíná i trailer v článku, ve skutečnosti se ale má jednat o nejzábavnější cvičení v programování od vynálezu jazyka Karel.