Loom

Loom

Články

Retro GamesPlay: hrajeme legendární "hudební" adventuru Loom

V dnešní době se za legendární nebo kultovní vydává kdejaká, s prominutím, blbůstka, přestože legend opravdových, u kterých lze tento statut jasně definovat a vysvětlit, je velmi málo. Adventura Loom z roku 1990 mezi ně ale patří. Hra od Briana Moriartyho a jeho kolegů z LucasFilmu totiž vynikala ve své době a vyniká i dnes nejenom seriózněji pojatým fantasy příběhem, ale hlavně designem hádanek, postavených na kombinování not, která reprezentují kouzla s různým účinkem, do malých melodií. Jestliže si neumíte představit, jak tento systém v praxi funguje, můžete se podívat na náš retro gamesplayi, kde vám hru názorně předvedeme.

V nabídce GOG zažívá digitální premiéru trojice her od LucasArts včetně westernové střílečky Outlaws

Od té doby, co Disney koupila LucasFilm a tím pádem i LucasArts, zažívají fanoušci starších her na GOG hody. Už se dočkali nálože Star Wars her i několika dalších pamětihodných kousků a za pozornost stojí i čerstvá várka, která nabízí parádní mix akcí a adventur z dílny LucasArt včetně Outlaws, Zak McKracken and the Alien Mindbenders nebo Indiana Jones and the Emperor's Tomb. Nutno dodat, že všechny tři jmenované hry jsou v digitální podobě k dispozici vůbec poprvé. Hurá!

Historie adventur #1: jak to všechno začalo

Dnes startujeme na Games sérii článků (prezentovaných původně v podobě přednášky během komponovaného videoherního večera Press Start v Bio Oko), které se pozastaví nad historií adventur – žánru v mnoha směrech výjimečném a z dnešního pohledu také už i trochu exotickém. Dlouhá léta to byl totiž jediný žánr, který dokázal nabídnout opravdu propracovaný příběh. Tam, kde se jiné hry o příběh vůbec nepokoušely, anebo se opíraly jen o prostinkou klišé zápletku, tam adventury přinášely promyšlené, spletité příběhy mnohdy srovnatelné i s knižními romány. Později navíc v půvabné ručně malované grafice, kterou jim mohly hry jiných žánrů jen tiše závidět.