Horor Nevermind se přizpůsobí reálnému strachu hráče
zdroj: tisková zpráva

Horor Nevermind se přizpůsobí reálnému strachu hráče

7. 2. 2014 15:23 | Preview | autor: Adam Homola |

Povedených hororových her není niky dost a těch skutečně unikátních je jako šafránu. Chystaný horor Nevermind na to půjde jinak než běžná produkce. Konkrétně přes biofeedback, takže hra pozná, kdy se bojíte a podle toho se vám v reálném čase přizpůsobí. Nevermind navíc nemá být žádná hororová střílečka, ale skutečný horor či adventura, ve které prozkoumáváte bludiště, řešit puzzly a hlavně se bojíte.

Představu o herním prostředí si můžete udělat z videa, ale co video asi nedokáže dost dobře sdělit, je fungování biofeedbacku. Součástí monitoringu má být měření míry stresu a strachu - když se necháte vystrašit, bude hra obtížnější. Když se naopak naučíte svůj strach potlačit a zvládat, bude hra jednodušší. Myslíte, že by to mělo být naopak? Inu, i takhle to dává smysl, protože se díky Nevermind můžete naučit, jak bojovat s úzkostí.

“Nevermind si klade za cíl vytvářet nezapomenutelné herní zážitky, které budou hráče zároveň učit jak nakládat s vlastními vnitřními reakcemi ve stresových situacích. Když se naučíte ovládat neklid v rámci děsivého světa Nevermind, přestavte si jak zvládnete svůj stres i v obtížných chvílích v reálném životě,” píše se na stránce hry na Kickstarteru. Částečně bychom tak mohli Nevermind považovat léčebnou pomůcku.

Finální verze Nevermind na Steamu nabídne minimálně čtyři úrovně, což by mělo vydat na zhruba pět hodin hraní. Tvůrci navíc nevylučují podporu Oculus Rift a vyjednávají s Microsoftem o verzi pro Xbox One. Pořád vám hlavou vrtá jak vlastně Nevermind pozná, že se bojíte? Inu, budete mít na sobě jakési čidlo od Garminu. To vám bude měřit tlukot srdce a podle toho přizpůsobovat hratelnost.

Senzor od Garminu není jediný a vývojáři slibují, že se pokusí podporovat co největší množství podobných zařízení, která se dají koupit, takže nemusíte řešit žádný specifický hardware vývojářů, ale půjčit si třeba od babičky její senzor na měření srdce. Uvažuje se i o podpoře nového Kinectu, který tlukot srdce taky pozná. Pokud ale nechcete okrádat babičku, hrát s Kinectem nebo si kupovat nějaký senzor pro sebe, nemusíte se bát, Nevermind si stejně zahrajete.

Hra nebude žádný takový hardware vyžadovat - pak ale půjde o klasickou hororovou adventuru, která možná nebude nijak vybočovat z řady. Je jasné, že hlavní tahák je u Nevermind biofeedback, ale hra bude fungovat i bez něj. Vývojáři se pokusí místo specializovaného senzoru použít nástroje přímo ve hře (pohyb hráče a kamery) a na základě toho strach odhadnout.

Zní to zajímavě a originálně. Nintendo se s Vitality Sensorem nijak nevytáhlo, Valve své práce na biofeedbacku také zastavilo či zpomalilo, uvidíme co Nevermind.

Kampaň hry na Kickstarteru běží už tři dny a tvůrci zatím vybrali pouhých 22 tisíc dolarů. Potřebují vybrat 250 tisíc dolarů, jinak z Nevermind “velká” komerční hra nebude.

Nejnovější články