3. místo – Mutant Year Zero: Road to Eden
Z „Mutanta“ se vyklubalo velmi příjemné překvapení. Postapokalyptická strategie, která není jen variací na novodobý XCOM, ale zkouší pár věcí po svém a ještě disponuje zajímavým světem a dost netradičními hrdiny. Nebo byste snad tým, kde najdete lišku, prase či kachnu, nazvali tradičním?
Potěšující je zejména stealth, který je důležitý a v pozdějších fázích už bez něj máte velký problém vyřešit mise, aniž byste museli opakovaně nahrávat uloženou pozici. Mutant Year Zero je prostě vynikající zábava, která nabízí spoustu neokoukaného.
2. místo – Valkyria Chronicles 4
Proč spravovat něco, co není rozbité? Tahově realtime hra se vrací na „velké“ platformy po deseti letech a původní formuli, jíž první díl zabodoval na PS3 a mnohem později i na PC, mění jen zlehka. Tu přidá vylepšení, tu lehkou obměnu, ale v základu jde pořád o to samé lámání si hlavy při řešení jednotlivých misí, taktizování už ve fázi, kdy se rozhodnete, jaké typy vojáků si s sebou vezmete do jednotlivých bitev a kterou třídu za nabyté zkušenosti vycvičíte dřív.
Hra pořád vypadá naprosto unikátně a příjemně stylizuje svoje vyprávění. Tenhle výsledný mix jí zajistil druhé místo mezi loňskými strategiemi.
1. místo – Into the Breach
Někdy to chce pro absolutní vítězství jít cestou jednoduchého, elegantního designu. Into the Breach je příkladem přístupné tahovky, která ale rozhodně není snadná a kterou můžete a budete hrát opakovaně. S jinými piloty, jinými mechy, jinými zkušenostmi a taktikou.
První místo tomuhle kousku zajistila okamžitě pochopitelná hratelnost a celková učesanost všech herních prvků, které vytváří prostý základ, na němž stojí komplexní zážitek. Výsledkem je totální návykovost, jakou byste u hry od tvůrců FTL – Faster Than Light čekali.