Electronic Arts se nebojí remaků, ačkoliv Syndicate selhal
zdroj: tisková zpráva

Electronic Arts se nebojí remaků, ačkoliv Syndicate selhal

13. 6. 2012 15:11 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Remakitida, tak by se dala nazvat nemoc, která v současnosti schvátila primárně filmový průmysl a tak trochu ji chytl i ten herní.

I když, remake v tomto případě možná není to pravé slovo, protože moderní Syndicate, to byl úplně jiný žánr, než jeho stařičký a mnohem zábavnější předchůdce. Nicméně, ať tomu budeme říkat jakkoliv, Electronic Arts se, alespoň dle slov Franka Gibeaua, nebojí předělávek klasických značek.


„Syndicate byl něco, co jsme se rozhodli risknout. Nevyplatilo se to – nefungovalo to. Ale v zásadě to nemění mou chuť na to procházet se knihovnou a sledovat, jako zde máme značky, a které z nich by se v dalších generacích mohly vrátit. To je prostě v povaze byznysu – některé věci fungují, některé ne“, říká Gibeau.

Což není věc, za níž bychom se měli čertit. Ono to opravdu je v povaze byznysu, snažit se využívat úspěšné modely a úspěšné značky. Někdy to jsou prostě pokračování, někdy pokusy o kompletní přepracování. Pro EA se jeví kupříkladu do budoucna slibně nový SSX, který se nám také líbil (viz recenzi). Potvrzuje to i Gibeau: „Myslím, že SSX byl velmi úspěšným a našli byste zde online vylepšení, která ukázala, že má smysl tuhle značku obnovovat“.

V základu na oživování starých dobrých značek není nic špatného. Jen to chce postupovat lépe, než u Syndicate. A přitom hra nebyla ve všem špatná, pouze kampaň působila uspěchaně, nedodělaně a bez nápadu. A nápad je u těchto remaků, rebootů, restartů či pokračování klíčový. Protože ani známá značka neutáhne mizernou hru. V EA přitom ví, že mají s čím pracovat. „Je zde mnoho značek, nad nimiž neustále přemýšlím v tomto kontextu, jako je Command & Conquer a SimCity, které mimochodem vracíme k životu po sedmi letech“.

Myslím, že asi bude málo budovatelů, kteří si nové SimCity nechají ujít, protože hra z videí vypadá opravdu dobře a v tom správném stylu. Takže, když odhlédneme od toho, že vždycky budeme toužit po nových značkách (a budeme doufat, že je průměrné prodeje nezaříznou), klidně přivítáme i tohle oživování klasik. Jen to prostě chce pečlivost a dobrý výběr žánru, tématu... nu, prostě ten nápad.

Nejnovější články