Zájem o Relic, Turtle Rock, Vigil nebo THQ Montreal by jistě měla spousta vydavatelů, ale Ubisoft má být jedním z nejvážnějších zájemců. Tvrdí to web MCV s odvoláním ne nejmenované zdroje. Ubisoft zájem o studia a značky THQ projevil už před krachem, v rozhovoru s Games Industry International. “Mají dobré věci. A my se o dobré věci vždycky zajímáme. Samozřejmě je to něco, co můžeme zvážit, ale teď vám víc říct nemůžu,” naznačil tehdy v rozhovoru šéf Ubisoftu Yves Guillemot.
Podle zdrojů MCV už probíhají mezi Ubisoftem, THQ a jejich novým majitelem, investiční firmou Clearlake Investments, dlouhá vyjednávání o odkoupení značek a studií. Ubisoft to prý ale nechce koupit za vysokou cenu, a tak je možná i ta varianta, že se jednoduše počká, až Clearlake Investments nezbyde nic jiného, než začít rozprodávat jednu věc po druhé, možná i za nižší cenu.
Otázka je, jestli se nenajde někdo, kdo by za studia a značky, případně za “celý balíček”, nabídnul víc. Ve hře jsou určitě jak Activision, tak EA. THQ má dobré značky a koupit už rozjeté studio, které má rozpracovanou další hru v oblíbené sérií, je bez pochyby lákavá představa pro všechny vydavatele. Také by to mohlo ale klidně skončit tak, že nikdo nekoupí všechno a různí vydavatelé si jednotlivá studia a projekty rozeberou. Co pak bude THQ dělat? Zanikne úplně, rozjede nějaké malé, mobilní hry nebo se bude snažit znovu postavit na nohy s velkými hrami pro tradiční hráče?
Lehce pikantní je na celém případu THQ Montreal. Tomu šéfuje jistý Patrice Désilets. Před nástupem v THQ pracoval docela dlouho v Ubisoftu, kde byl mimo jiné kreativní ředitel Prince of Persia, prvních dvou Assassin’s Creedů a podílel se i na Brotherhoodu. Désilets byl ve studiu Ubisoft Montreal od jeho počátků a rozloučil se s ním v červnu 2010. Ubisoft to tehdy komentoval tak, že Désilets si potřebuje dát od herního průmyslu “kreativní pauzu.”
Jade Raymond a Patrice Désilets v době, kdy spolu pracovali na Assassin's Creed
Kreativní pauza ale dlouho netrvala, protože za necelý rok se do herní branže oficiálně vrátil, tentokrát v barvách nového studia THQ Montreal. Nebyl ale jediným, kdo přešel z Ubisoftu do THQ. Spolu s ním to byli minimálně další tři důležití a vysoce postavení vývojáři a THQ Montreal se tak hezky rozrůstal, jak se tehdy psalo na Joystiqu. Přetahování klíčových lidí se Ubisoftu logicky nelíbilo, obzvláště takhle brzo po ukončení jejich pracovního závazku u francouzského studia. Ve smlouvách měli zřejmě konkurenční doložku, která něco podobného zakazovala po dobu jednoho roku.
Což podle Ubisoftu Désilets porušil. Celý případ skončil u soudu a ze soudní síně nakonec odešli se vztyčenou bradou zástupci THQ. Soud v Quebecu stížnost Ubisoftu zamítl a Désilets a další bývalí zaměstnanci Ubisoftu mohli v THQ Montreal bez problémů pracovat. Teď jsme se v souvislosti s bankrotem THQ dozvěděli, že by měli dělat na hře s kódovým označením 1666. Té v THQ hodně věří, protože v interních projekcích vedení firmy doufá, že se 1666 prodá alespoň čtyři miliony kusů.
Kdyby se drby a spekulace o tom, že Ubisoft chce studia a značky THQ koupit potvrdily, a obě strany by si podaly ruce, bylo by to pro THQ Montreal a speciálně pro Désiletseho zajímavé. Určitě by ale bylo v zájmu Ubisoftu ho nechat pracovat na 1666 dál, když už je hra rozpracovaná dva roky a předtím Désilets pro Ubisoft vytvořil veleúspěšnou sérii Assassin’s Creed. Trochu to připomíná známý případ bývalého herního novináře Jeffa Greena, který dělal producenta v EA, nějak to tam neklaplo, odešel do PopCapu a co se za pár měsíců nestalo - EA koupila PopCap i s Greenem.
Něco podobného by se mohlo stát i v tomto případě. I když tady na dveře Clearlake Investments klepe jistě víc zájemců, než jen Ubisoft. Désilets by mohl skončit klidně u Activisionu, EA, Square Enix, nebo kdekoliv jinde. Jde jen o to, kdo nabídne víc a zrovna Désilets a jím sestavený tým profíků bude hodně žádaný artikl.